کد خبر: 402636
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۲ ۰۹:۱۶:۳۷
| |

ونتیلاتور ناسا مجوز سازمان غذا و داروی آمریکا را دریافت می‌کند

سازمان غذا و داروی آمریکا، مجوز استفاده از ونتیلاتور ساخت مهندسان ناسا را برای بیماران مبتلا به کووید- 19 صادر می‌کند.

ونتیلاتور ناسا مجوز سازمان غذا و داروی آمریکا را دریافت می‌کند
کد خبر: 402636
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۲ ۰۹:۱۶:۳۷

اعتمادآنلاین| «سازمان غذا و داروی آمریکا» (FDA)، مجوز استفاده از ونتیلاتوری که مهندسان «آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناسا»(JPL) ابداع کرده‌اند را صادر می‌کند.

این ونتیلاتور که نام اختصاری آن، «VITAL» است، در دوره بحران کروناویروس، به صورت رایگان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این ونتیلاتور مانند ونتیلاتورهای دیگر، به لوله مجهز است و بیمار می‌تواند با کمک یک لوله که در مجرای تنفسی او قرار داده می‌شود، به راحتی نفس بکشد. قرار است از این دستگاه، در شرایط ضروری و برای بیمارانی که نشانه‌های جدی‌تری از کووید- 19 دارند، استفاده شود تا کمبود شدید تجهیزات را جبران کند.

نکته مهم در مورد VITAL این است که در آن از تجهیزات کمتری نسبت به ونتیلاتورهای معمولی استفاده شده است؛ به همین دلیل، سریع‌تر مونتاژ می‌شود و به تجربه و زمان کمتری نیاز دارد. این ونتیلاتور طوری طراحی شده که می‌توان از آن بین سه تا چهار ماه استفاده کرد؛ به همین دلیل باید آن را تنها برای بیماران مبتلا به کووید- 19 به کار گرفت.

آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناسا اکنون در جستجوی شرکای تجاری است تا ونتیلاتور خود را پس از دریافت مجوز سازمان غذا و دارو به تولید انبوه برساند و آن را در اختیار بیمارستان‌ها بگذارد.

پروژه ساخت VITAL، تنها یکی از پروژه‌های ساخت ونتیلاتور برای شرایط ضروری است که در دوره گسترش کووید- 19 آغاز شده‌اند. به نظر می‌رسد که VITAL، یکی از بهترین انواع ونتیلاتور برای استفاده در چنین شرایطی باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها