کد خبر: 402703
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۰ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

ویروس کرونا| نژادپرستی کرونایی به سرخپوستان آمریکا هم رسید

بررسی‌های رسانه‌ای نشان داده است 80 درصد از ادارات بهداشت در ایالات متحده برخی از اطلاعات قربانیان کووید-19 را بر اساس میزان تاثیرگذاری آن بر نژادهای مختلف همچون سیاهپوستان تهیه و منتشر کرده‌اند، اما نیمی از آنها سرخپوستان را که اتفاقاً ساکنان اصلی این سرزمین معرفی می‌شوند در بخش دیگر نژادها  و اقوام دسته‌بندی کرده‌اند.

ویروس کرونا| نژادپرستی کرونایی به سرخپوستان آمریکا هم رسید
کد خبر: 402703
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۰ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در یک رسوایی جدید از نژادپرستی در آمریکا مشخص شد دولت این کشور قربانیان سرخپوست ویروس کرونا را جزو آمار شهروندان آمریکایی به ثبت نمی‌رساند. بررسی‌های رسانه‌ای نشان داده است 80 درصد از ادارات بهداشت در ایالات متحده برخی از اطلاعات قربانیان ویروس کرونا را بر اساس میزان تاثیرگذاری آن بر نژادهای مختلف همچون سیاهپوستان تهیه و منتشر کرده‌اند، اما نیمی از آنها سرخپوستان را که اتفاقاً ساکنان اصلی این سرزمین معرفی می‌شوند در بخش دیگر نژادها و اقوام درباره تاثیر ویروس کرونا دسته‌بندی کرده‌اند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، «ایکو هوک» مدیر امور بهداشتی سرخپوستان که مدیر ارشد مرکز پژوهش‌های شورای سرخپوستان ایالت سیاتل است در این باره می‌گوید: وقتی ما را در بخش دیگر نژادها دسته‌بندی می‌کنند به این معنی است که دولت به طور رسمی اطلاعات مربوط به ما را از بین می‌برد.

گفتنی است بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی بخش خدمات بهداشتی ایالت آریزونا، در حالی که سرخپوستان 6 درصد از جمعیت این ایالت را تشکیل می‌دهند بیش از 16 درصد از مرگ‌ومیرهای مربوط به کرونا متعلق به آنهاست. در ایالت نیومکزیکو نیز، در حالی که فقط 10 درصد از جمعیت آن سرخپوست هستند، بیش از یک سوم قربانیان کووید-19 از میان آنها به ثبت رسیده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها