کد خبر: 402715
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۲ ۱۲:۳۳:۳۵
| |

اولین جلسه کمیته مسئول بررسی برنامه دولت الکاظمی/ مخالفت احزاب شیعه با برنامه دولت جدید

هیئت رئیسه پارلمان عراق از برگزاری نخستین جلسه کمیته مسئول بررسی برنامه‌های دولت مصطفی الکاظمی خبر داد.

اولین جلسه کمیته مسئول بررسی برنامه دولت الکاظمی/ مخالفت احزاب شیعه با برنامه دولت جدید
کد خبر: 402715
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۲ ۱۲:۳۳:۳۵

اعتمادآنلاین| دفتر رسانه‌ای حسن الکعبی، معاون رئیس پارلمان عراق پنجشنبه اعلام کرد که نخستین جلسه کمیته "بررسی و بحث" برای بررسی برنامه پیشنهادی مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر مکلف این کشور به ریاست وی و با حضور شماری از نمایندگان برگزار شد.

در این بیانیه آمده است: طی جلسه تمامی جزئیات برنامه "مختصر" دولت الکاظمی مورد بررسی قرار گرفت و بر روی بندهای ویژه مقابله با چالش‌های کنونی کشور تمرکز شد.

دفتر رسانه‌ای حسن الکعبی در ادامه گزارش داد: در این جلسه همچنین بر سر اضافه کردن موارد و پیشنهاداتی به برنامه دولت الکاظمی توافق شد. برجسته‌ترین اولویت‌های تعیین شده توسط کمیته بررسی و بحث مربوط به قانون بودجه، بحران کرونا، انتخابات زودهنگام و پرداختن فوری به بحران اقتصادی و بهداشتی کشور است.

در همین حال، سعد السعدی، نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق از نشست "مهم" الکاظمی با رهبران احزاب شیعه برای بررسی سه پرونده خبر داد.

السعدی در این باره عنوان کرد، نشست نخست‌وزیر مکلف و رؤسای احزاب شیعه برای حل و فصل سه پرونده کابینه دولت، بررسی برنامه دولت و توافق درباره موعد جلسه پارلمان برای دادن رأی اعتماد به کابینه دولت جدید برگزار شد.

وی به جزئیات و نتایج این نشست اشاره‌ای نکرد.

در همین راستا، شفق نیوز به نقل از منابع آگاه از مخالفت احزاب شیعه با برنامه دولت الکاظمی پرده برداشت.

طبق گفته منابع مذکور، اغلب احزاب شیعه به مصطفی الکاظمی اعلام کردند که به دلیل مشخص نبودن موعد دقیق برای برگزاری انتخابات زودهنگام در برنامه دولتی ارائه شده به پارلمان و همچنین نداشتن بخش ویژه‌ای در زمینه اخراج نظامیان آمریکا و خارجی از عراق به این برنامه رأی نخواهند داد.

این منابع در ادامه فاش کردند: احزاب مذکور به الکاظمی اعلام کرده‌اند که اگر برنامه دولت خود را اصلاح نکند به آن رأی نخواهند داد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها