افزایش کیفیت و ارزش گاز مایع فازهای 2 و 3 پارس جنوبی

مدیر پالایشگاه سوم پارس جنوبی گفت: پروژه کاهش توتال سولفور LPG (گاز مایع) تولیدی پالایشگاه با یکی از پارک‌های علم و فن‌آوری کشور در حال انجام است که خروجی آن منجر به افزایش کیفیت و ارزش محصول، کاهش تولید ضایعات و آلاینده‌های محیط زیستی و همچنین ایجاد روش جدیدی برای تصفیه LPG خواهد شد.

افزایش کیفیت و ارزش گاز مایع فازهای 2 و 3 پارس جنوبی
کد خبر: 402785
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۳ ۰۸:۳۷:۲۶

اعتمادآنلاین| محمد شفیع موذنی گفت: در سال جاری با توجه به نامگذاری انجام شده توسط مقام معظم رهبری و در ادامه برنامه سال‌های قبل در راستای تولید داخل و حمایت از کسب و کارهای داخلی، کمیته‌های ساخت داخل و خودکفایی مجتمع فعال‌تر خواهند شد.

وی با بیان اینکه تمام تلاش جهت استفاده از خدمات ساخت داخل در تأمین تجهیزات مورد نیاز پالایشگاه ، به کار گرفته خواهد شد، گفت: همکاری با شرکت‌های دانش بنیان جهت رفع مشکلات پالایشگاه و بهینه‌سازی فرآیندها در دست اقدام است.

مدیر پالایشگاه سوم پارس جنوبی افزود: در همین راستا پروژه کاهش توتال سولفور LPG تولیدی پالایشگاه با یکی از پارک‌های علمی فن‌آوری کشور در حال انجام است که خروجی آن منجر به افزایش کیفیت و ارزش محصول، کاهش تولید ضایعات و آلاینده‌های محیط زیستی و همچنین ایجاد روش جدیدی برای تصفیه LPG خواهد شد.

مؤذنی اظهار داشت: بر اساس اهداف تعیین شده برای سال جاری و با نگاه به شعار «جهش تولید» برنامه‌هایی جهت کاهش توقفات اضطراری و برنامه‌ریزی شده، بهینه‌سازی شرایط فرآیندی، افزایش میزان تولید اتان در پالایشگاه تهیه شده است که به افزایش تولید پالایشگاه منجر خواهد شد.

به گفته وی، پالایشگاه در راستای حل مشکلات و ارتقا کیفیت و کمیت محصولات با شرکت‌های مختلف داخلی در خال همکاری است که از جمله می‌توان به ساخت داخل غربال‌های مولکولی، پیگیری ساخت کاتالیست جیوه با شرکت‌های دانش بنیان نام برد. این کاتالیست از اهمیت زیادی در تولید پالایشگاه برخوردار بوده و تاکنون از منابع خارجی تامین می‌شده است.

موذنی افزود: ارتقا کیفیت محصول ال.پی.جی پالایشگاه با کمک پارک علم و فناوری، انجام پروژه‌های پژوهشی مرتبط با افزایش کارایی مبدل‌های حرارتی و کاهش مصرف انرژی در پالایشگاه، استفاده از خدمات شرکت‌های دانش بنیان جهت افزایش کارایی فیلترهای گاز ورودی، تعمیر و راه‌اندازی مجدد کمپرسور هوای پالایشگاه با استفاده از خدمات شرکت‌های داخلی و رفع نیاز از خرید خارج از مهم‌ترین فعالیت‌های صورت گرفته پالایشگاه سوم در حوزه ساخت داخل است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها