کد خبر: 402794
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۳ ۰۸:۵۹:۱۹
| |

داعش مسؤولیت حمله به سینای شمالی مصر را برعهده گرفت

گروه تروریستی داعش مسؤولیت حمله به خودروی نظامی نیروهای ارتش در سینای شمالی را برعهده گرفت.

داعش مسؤولیت حمله به سینای شمالی مصر را برعهده گرفت
کد خبر: 402794
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۳ ۰۸:۵۹:۱۹

اعتمادآنلاین| گروه تروریستی داعش مسؤولیت هدف قرار دادن خودروی زرهی متعلق به ارتش مصر در منطقه «بئر العبد» در سینای شمالی را با استفاده از بمب کنار جاده‌ای برعهده گرفت.

داعش به جزئیات تعداد کسانی که در این حمله مشارکت داشتند، اشاره‌ای نکرد.

از سوی دیگر، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در صفحه کاربری خود در توییتر ضمن عرض تسلیت به خاطر این حادثه تروریستی نوشت: دست خیانت، فرزندان قهرمان ما را در جنوب شهر بئر العبد هدف قرار داد. نیروهای شرور خواهان نابودی وطن ما هستند.

در عین حال ارتش مصر اعلام کرد که با حمله به مواضع تروریست‌های تکفیری بسیار خطرناک در سینای شمالی دو تن از آنها را به هلاکت رسانده است.

در همین راستا، تامر الرفاعی، سخنگوی ارتش مصر در صفحه رسمی خود در فیسبوک نوشت: نیروهای ارتش طی عملیاتی دو تن از تروریست‌های تکفیری بسیار خطرناک را هدف قرار دادند و چندین تیربار و دستگاه بی‌سیم و مقادیری مهمات به غنیمت گرفته شد.

مصر از سال‌های پیش شاهد حملات مسلحانه در سینای شمالی است که پس از سرنگونی محمد مرسی، رئیس جمهوری پیشین مصر در سال 2013 پس از اعتراضات مردمی گسترده این حملات افزایش یافته است.

در فوریه 2018 نیروهای امنیتی مصر عملیات نظامی گسترده‌ای علیه گروه‌های مسلح و افراط‌گر در سرتاسر این کشور به ویژه علیه شورشیان مستقر در سینای شمالی را آغاز کردند.

طبق آمار ارتش مصر، از آغاز این حملات حدود 850 تروریست و نزدیک به 70 نظامی کشته شده‌اند.

از سوی دیگر، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور در پی حمله تروریستی در سینای شمالی پیام تسلیتی را به رئیس جمهوری مصر ارسال کردند.

پادشاه عربستان در این پیام خاطرنشان کرد: ما خبر حمله تروریستی در سینای شمالی که در نتیجه آن چندین نیروی نظامی کشته و زخمی شدند را دریافت کردیم و با شدیدترین عبارات، این اقدام جنایتکارانه را محکوم و ابراز همدردی می‌کنیم.

ملک سلمان در این پیام بر حمایت عربستان از مصر و ملت آن تاکید کرد و به خانواده قربانیان، ملت و دولت مصر این حمله تروریستی را تسلیت گفت و برای زخمی ‌شدگان آرزوی شفای عاجل کرد و از خداوند خواست که مصر و ملت آن از هرگونه بدی دور بمانند.

در همین راستا، محمد بن سلمان با ارسال پیامی به معاون نخست وزیر، وزیر دفاع مصر و رئیس جمهوری این کشور این حادثه تروریستی را تسلیت گفت.

ولیعهد سعودی گفت: ما از این حمله تروریستی که در سینای شمالی رخ داد، باخبر شدیم و اینگونه اقدامات جنایتکارانه را محکوم می‌کنیم و به ملت، دولت و خانواده قربانیان تسلیت عرض کرده و برای زخمی ‌شدگان آرزوی شفای عاجل می‌کنیم.

وزارت خارجه عربستان پیشتر این حمله تروریستی را محکوم و حمایت خود را از مصر در جنگ علیه تروریسم و تلاش برای برقراری امنیت و ثبات آن اعلام کرد.

روز پنج‌شنبه ارتش مصر اعلام کرد در پی هدف قرار دادن خودروی زرهی متعلق به ارتش توسط بمب کنار جاده‌ای در جنوب شهر بئر العبد واقع در سینای شمالی دو نظامی کشته و 10 تن زخمی شدند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها