معاون وزیر راه‌وشهرسازی:

مسکن ملی فرهنگیان تا 2 روز دیگر کلنگ‌زنی می‌شود/ اولین گروه مسکن ملی خرداد ماه تحویل داده می‌شود/ تشریح برنامه‌های دولت برای تامین مسکن کادر درمان

معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح اولین گروه از واحدهای مسکن ملی در خرداد ماه سال جاری در استان کرمان خبر داد و گفت: مسکن ملی در حوزه فرهنگیان روز دوشنبه کلنگ‌زنی می‌شود و تا کنون 70 هزار نفر در واجد شرایط در این حوزه ثبت‌نام کرده‌اند.

مسکن ملی فرهنگیان تا 2 روز دیگر کلنگ‌زنی می‌شود/ اولین گروه مسکن ملی خرداد ماه تحویل داده می‌شود/ تشریح برنامه‌های دولت برای تامین مسکن کادر درمان
کد خبر: 402805
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۳ ۰۹:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| محمود محمودزاده با اشاره به اولین سری افتتاح‌های مسکن ملی تا کمتر از دو ماه دیگر اظهار داشت: پایه اصلی و پایلوت این طرح در کرمان است و اولین گروه از مسکن ملی که بزودی به افتتاح می‌رسند از جمله واحدهایی هستند که ساخت آنها اردیبهشت و خرداد سال گذشته شروع شد.

وی ادامه داد: در آن زمان هنوز ثبت‌نام صورت نگرفته بود. در زمانی که ثبت نام‌ها انجام می‌شد اعلام کردیم که پروژه‌ها در مراحل مختلف اجرا هستند. واحدهایی که خرداد و تیرماه به افتتاح می‌رسند از جمله پروژه‌هایی هستند که مراحل اجرا و ساخت‌ آنها زودتر از سایر پروژه‌‌های مسکن ملی به اجرا رسیده است.

معاون امور مسکن و ساختمان کشور تاکید کرد: مسکن ملی با جدیت در کشور در حال انجام است و امیدواریم تمام پروژ‌ه‌های مسکن ملی با همین سرعت پیش برود تا بتوانیم هر چه زودتر به متقاضیان تحویل دهیم.

محمودزاده‌ درباره تعداد واحدهایی که خرداد و تیرماه به افتتاح می‌رسند، گفت: در حال جمع‌آوری اطلاعات واحدهای آماده به افتتاح در سراسر کشور هستیم اما به طور قطع مرحله اول در خرداد و تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد که این افتتاح‌ها فقط در استان کرمان نخواهد بود و در برخی از استان‌ها شاهد اولین تحویل‌های مسکن ملی به مردم خواهیم بود.

وی با بیان اینکه هیچ واحدی بدون زیرساخت تحویل داده نمی‌شود و برای تمام این واحدها ثبت نام انجام شده و متقاضی وجود دارد، ادامه داد: اساسا یکی از ویژگی‌های طرح مسکن ملی، متقاضی محور بودن آن است و براساس میزان تقاضا پروژه‌ای شروع به کار می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره برنامه وزارت راه و شهرسازی برای تامین مسکن کادر درمان اظهار داشت: وزیر راه و شهرسازی دستور پیگیری مسکن کادر درمان را داده‌اند و در حال بررسی هستیم که چه خدماتی را می‌توان به این قشر ارائه کرد. البته طرح مسکن ملی شامل حال اقشار متوسط رو به پایین می‌شود اما در بخش درمان هم قشری، مخاطب این طرح محسوب می‌شوند.

محمودزاده از کلنگ‌زنی اولین سری مسکن ملی برای فرهنگیان خبر داد و گفت: پیرو تفاهمنامه‌ای که با وزارت آموزش و پرورش داشتیم، روز دوشنبه (پانزدهم اردیبهشت) اولین سری مسکن ملی در حوزه فرهنگیان کلنگ‌زنی خواهد شد. در استان تهران به صورت محدود در پرند برای معلمان و فرهنگیان کلنگ زنی خواهیم داشت.

وی با اشاره به تعداد فرهنگیان ثبت نام شده در این طرح اظهار داشت: در تفاهمنامه با وزارت اموزش و پرورش تقاضا برای تامین مسکن 170 هزار معلم و کارکنان این وزارت‌خانه مطرح شد اما قبل از پایان سال وزارت اموزش و پرورش ثبت نامی در سراسر کشور انجام داد و لیست متقاضیان را برای وزارت راه و شهرسازی ارسال کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: پس از پالایش‌ها انجام شده افرادی که تا کنون واجد شرایط شناخته شدند 70 هزار نفر هستند. این تعداد می‌توانند مخاطب طرح مسکن ملی باشند که بخش عمده‌ای از آنها از طریق سامانه مسکن ملی ثبت نام کرده‌اند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها