وزیر اسبق آموزش و پرورش:

صحبت درباره حقوق معلمان شرم‌آور است

وزیر اسبق آموزش و پرورش با بیان اینکه تا امروز هرچه تلاش کردیم نتوانستیم آموزش و پرورش را به اولویت اول جامعه تبدیل کنیم و باعث شرمندگی است که هنوز روی حقوق معلم و کم و زیاد شدن آن صحبت می کنیم گفت: همه چیز شده است بحث حقوق و کمتر فرصت شده روی سندتحول بنیادین و حقوق معلم و شان دانش‌آموزان متمرکز شویم.

صحبت درباره حقوق معلمان شرم‌آور است
کد خبر: 402817
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۳ ۱۰:۱۶:۲۵

اعتمادآنلاین| حمیدرضا حاجی بابایی پیرامون تکریم مقام معلم و در پاسخ به اینکه «آیا شیوه فعلی تقدیر از معلمان سازنده است؟ » گفت: اگر به قانون اساسی و سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی رهبری پایبند باشیم می‌توانیم به بسیاری از خواسته‌ها و دغدغه‌ها جامه عمل بپوشانیم و به این نقطه برسیم که آموزش و پرورش حرف اول نظام و در اولویت اول باشد.

وی افزود: اگر یک آموزش و پرورش مترقی، پویا و قدرتمند داشته باشیم مشکلاتی چون آسیب‌های اجتماعی که امروز آموزش و پرورش با آن مواجه است را دیگر شاهد نخواهیم بود. البته منظورم این دولت و آن دولت و دوره خاصی از مجلس نیست.

حاجی بابایی ادامه داد: تا امروز هرچه تلاش کردیم نتوانستیم آموزش و پرورش را به اولویت اول جامعه تبدیل کنیم و باعث شرمندگی است که هنوز روی حقوق معلم و کم و زیاد شدن آن صحبت می کنیم. همه چیز شده است بحث حقوق و کمتر فرصت شده روی سندتحول بنیادین و حقوق معلم و شان دانش آموزان متمرکز شویم.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همیشه طی 30 سال گذشته حرفم همین بوده و آن را فریاد زده‌ام؛ اما این موضوع کار یک سال و دو سال و یک دوره مجلس و دولت نیست اظهار کرد: مقام معظم رهبری تاکید فرمودند که آموزش و پرورش باید در راس وزارتخانه ها باشد. اما امروز اینگونه نیست. یکبار نشده که دولت‌ها و مجلس‌ها قدرتمندانه بایستند و مشکلات آموزش و پرورش را حل کنند.

وی در پاسخ به پرسش یکی از مخاطبان برنامه تلویزیونی پرسشگر مبنی بر اینکه "شما خودتان در دوره وزارت و نمایندگی مجلس چه کاری انجام داده اید و اگر شما نتوانید این کار را انجام دهد پس چه کسی می‌تواند؟" گفت: بنده وقتی وزیر آموزش و پرورش بودم، حقوق کارمندان را 2.7 برابر کردیم، دانشگاه فرهنگیان را ایجاد کردیم، سندتحول را نوشتیم و 171 برنامه جدید را به اجرا درآوردیم.

حاجی بابایی ادامه داد: اکنون نیز در مجلس قانونگذار هستم و برنامه ششم توسعه را نوشتیم. در کل برنامه‌های توسعه قبلی یک دهم حجمی که در برنامه ششم به آموزش و پرورش پرداخته شده نپرداخته اند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش تاکید کرد: مجلس باید پای آموزش و پرورش بایستد؛ نه اینکه بنده نوعی به تنهایی این کار را انجام دهم. دولت باید پای آموزش و پرورش بایستد؛ نه وزیر آموزش و پرورش به تنهایی.

مجلس و دولت باید آموزش و پرورش را حرف و اولویت اول خودشان بدانند. ما همیشه برای آنچه در قانون اساسی آمده باید بجنگیم اما فراکسیون فرهنگیان که به تنهایی یک مجلس نیست. باید خواسته ها و مطالبات به قانون تبدیل شوند و اثر آن به سفره مردم برسد.

وی در برنامه تلویزیونی پرسشگر افزود: مردم باید از نمایندگان خود و رئیس جمهورشان مطالبه کنند. معلمان را دوست دارم چون باید فرزندان این مرز و بوم را تربیت کنند. من راهکار می دهم، شعار نمی دهم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها