علی خان محمدی، دبیر بنیاد ملی گندمکاران:

کیفیت گندم تولیدی در 10 سال اخیر بی نظیر است/ پیش بینی تولید 14 میلیون تن گندم

علی خان محمدی دبیر بنیاد ملی گندمکاران گفت: برداشت گندم در 3 تا 4 استان جنوبی کشور از لحاظ بهره‌وری و کیفیت نسبت به 10 سال اخیر بی نظیر است.

کیفیت گندم تولیدی در 10 سال اخیر بی نظیر است/ پیش بینی تولید 14 میلیون تن گندم
کد خبر: 402951
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۴ ۰۸:۵۷:۱۰

اعتمادآنلاین| علی خان محمدی دبیر بنیاد ملی گندمکاران درباره آخرین وضعیت برداشت گندم اظهار کرد: هم اکنون برداشت گندم در 3 تا 4 استان جنوبی کشور در حال انجام است که بهره‌وری و کیفیت گندم‌های تولیدی طی 10 سال اخیر بی نظیر است.

او افزود: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی و بارندگی‌های اخیر پیش‌بینی می‌شود که امسال تولید گندم به بیش از 14 میلیون تن برسد.

خان محمدی تحویل گندم به مراکز دولتی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با وجود اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم، تحویل گندم به مراکز دولتی قابل مقایسه با سال گذشته نیست و تنها به سبب استاندارد نبودن کمباین ها، کشاورزان مشکلات استاندارد سازی الک‌ها را دارند.

امکان جایگزینی گندم تولیدی با خوراک دام و طیور وجود ندارد


دبیر اجرایی بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه کشاورزان نسبت به نحوه پرداخت مطالبات رضایت خاطر دارند، گفت: با وجود آنکه مطالبات گندمکاران ظرف حداکثر 48 ساعت پرداخت می‌شود، از مسئولان تقاضا داریم که این روند تا پایان فصل برداشت حفظ شود تا کشاورزان در تحویل گندم به مراکز دولتی رغبت کنند.

او در پایان با اشاره به اینکه احتمال جایگزینی گندم با خوراک دام و طیور وجود ندارد، تصریح کرد: اگر نحوه پرداخت مطالبات با نحوه فعلی پیش رود، امکان جایگزینی گندم تولیدی با خوراک دام و طیور وجود ندارد، اما دولت در برخی مواقع که برداشت به استان‌های مرکزی می‌رسد، با تاخیر، مطالبات را پرداخت می‌کند که در این شرایط ممکن است دلال بازی اتفاق بیفتد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها