فرانک والتر اشتاینمایر:

ممنوعیت‌های کرونا به دموکراسی آلمان ضربه نمی‌زند

رئیس جمهوری آلمان به این مساله اشاره کرده که چگونه برخی از کشورهای اتحادیه اروپا از بحران سلامتی به وجود آمده ناشی از کرونا به نفع خود برای چنگ زدن به قدرت بهره می‌برند اما تاکید کرد که قرنطینه در آلمان یک تهدید دائمی برای آزادی‌های مدنی نیست.

ممنوعیت‌های کرونا به دموکراسی آلمان ضربه نمی‌زند
کد خبر: 402960
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۴ ۰۹:۱۲:۲۱

اعتمادآنلاین| فرانک والتر اشتاینمایر، رئیس جمهوری آلمان مباحثه درباره محدودیت‌های دولت برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا را مورد استقبال قرار داد اما این ادعاها را که این ممنوعیت‌ها بر دموکراسی ضربه می‌زند، رد کرد.

او در گفتگو با روزنامه فرانکفورتر آلگماینه تسایتونگ گفت:‌ این مباحثه یک وظیفه ایجاد کرده که سیاستمداران را مجبور می‌کند تا هر روز توجیه کنند که تا چه حد این اقدامات را می‌توان حفظ کرد. برخی از کشورهای اتحادیه اروپا از بحران به وجود آمده ناشی از کرونا ویروس برای تقویت قدرت و ساختار مستبدانه خود استفاده می‌کنند اما چنین بحرانی نمی‌تواند بر آلمان تحمیل شود.

به نظر می‌رسد روی سخن رئیس جمهوری آلمان، مجارستان باشد که ماه گذشته میلادی اختیارات اضطراری را در واکنش به این بیماری ویروسی اجرایی کرد. لهستان نیز به شدت بابت اجرای قانونی که اجازه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری از طریق پست را می‌دهد، مورد انتقاد قرار گرفته است.

رئیس جمهوری آلمان به این مساله اشاره کرده که واکنش این کشور با سایر دموکراسی‌های جهان هیچ تفاوتی ندارد و شامل اعمال محدودیت‌های گسترده بر زندگی مردم است تا گسترش این بیماری ویروسی را کم کند.

اشتاینمایر به این روزنامه گفت، احترام زیادی به این مساله می‌گذارد که چطور سیاستمداران اکنون تلاش می‌کنند تا یک بالانس بین حفاظت از شهروندان و اجرای کاهش محدودیت‌ها بیابند.

او ادامه داد، حقیقت این است که اکنون عفونت‌های کمتری در نتیجه مدیریت هوشمندانه بحران شامل مسئولیت‌پذیری و نظم مردم گزارش شده است.

علی رغم اینکه این اقدامات از اواسط آوریل کاهش داشته و یک نقشه راه منتشر شده هم برای کاهش محدودیت‌های بیشتر نیز وجود دارد، بسیاری از سیاستمداران خواسته‌اند تا دولت ممنوعیت‌های در جریان را توجیه کند.

درضمن، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نسبت به خطرات کاهش خیلی سریع اقدامات مقابله با کروناویروس هشدار داده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها