ممنوعیت فعالیت مشغل پررسک بر سر جای خود باقی است/ پلیس به متخلفان هشدار داد

محدودیت‌های کرونایی برای یکسری از مشاغل و اماکن نظیر آرایشگاه‌ها، باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی و ... همچنان برسرجای خود مانده؛ اما از گوشه و کنار خبر می‌رسد که صاحبان برخی از این مشاغل مشتریان خود را به حضور در این اماکن تحت عناوینی نظیر مخفیانه، وی‌آی‌پی، اختصاصی و ... دعوت می‌کنند. موضوعی که معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ از برخورد جدی پلیس با آن خبر داده است.

ممنوعیت فعالیت مشغل پررسک بر سر جای خود باقی است/ پلیس به متخلفان هشدار داد
کد خبر: 402981
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۴ ۱۰:۰۱:۱۷

اعتمادآنلاین| با آغاز فعالیت گروهی دیگر از مشاغل و صنوف از ابتدای اردیبهشت ماه، همچنان اعلام شد که آرایشگاه‌ها، باشگاه های ورزشی، سالن های همایش، تالارهای پذیرایی، قلیانسراها و ... به دلیل آنکه جزو مشاغل پر ریسک محسوب می شوند، اجازه فعالیت نداشته و باید تعطیل باشند. اما واقعیت این است که این موضوع از سوی شمار معدودی از صاحبان این مشاغل و صنوف جدی گرفته نشده و آنان با ارسال پیامک یا انتشار پست در صفحات مجازیشان از آغاز فعالیت خود خبر داده اند.

در این میان حتی برخی از این صنوف از پوشش ویژه و انجام تست های کرونا برای پرسنل و مشتریان خود نیز خبر داده و برخی دیگر نیز با عناوینی نظیر وی‌آی‌پی، اختصاصی، مخفیانه، خانوادگی و ... فعالیت می‌کنند که از جمله آنها می‌توان به برخی از باشگاه های بدنسازی، چند آرایشگاه زنانه و تعدادی قلیانسرا اشاره کرد که گرچه ممکن است در ظاهر فعالیتی نداشته باشند، اما در آن سوی در بسته یا نیمه باز، فعالیتشان جریان دارد.

امین یکی از همین افراد است که معتقد است برای جلوگیری از افت بدن و عضلاتش باید به باشگاه برود، او درباره فعالیت باشگاه می‌گوید: « باشگاهی که من در آن تمرین می‌کنم، اختصاصی است و در روزهای کرونا هم خدماتش را به چند نفر به شکل ویژه ارائه می‌کند. همه چیز آنجا ضدعفونی شده و نگرانی بابت کرونا نداریم.» او البته درباره اینکه فرآیند ضدعفونی در این باشگاه چطور انجام شده و از کجا مطمئن است که به کرونا مبتلا نخواهد شد، پاسخی نداشت.

محمد هم از مراجعه اش به آرایشگاه محل می‌گوید، زمانی که کرکره مغازه نیمه باز بوده و با شنیدن صدای سشوار آرایشگر، متوجه شده که چند روزی است مغازه با کرکره نیمه باز فعالیت می‌کند؛ « داشتم از جلوی آرایشگاه رد میشدم که صدای سشوار را از داخل مغازه شنیدم. با شاهرخ که آرایشگرم بود تماس گرفتم و گفت حدود 10 روز است که مغازه را باز کرده و فقط اگر میخواهم برای اصلاح بروم باید قبلش وقت قبلی بگیرم که مغازه شلوغ نشود. آرایشگر ازمن خواست که اگر علائم سرماخوردگی هم دارم به مغازه اش نروم.»

مریم از پیامک سالن زیبایی که قبل از کرونا برای ترمیم ناخن از آن وقت گرفته بود گفت؛: «برای شب عید از آرایشگاه وقت ناخن گرفته بودم. کرونا که آمد زنگ زدم و کنسل کردم و دیگر پیگیر نشدم تا اینکه چند روز پیش پیامکی در واتس آپ برایم ارسال شد که سالن آرایش فعالیت ویژه اش را با رعایت مسائل بهداشتی و وقت قبلی آغاز کرده است.»

محسن اما از فعالیت مخفیانه قلیانسرایی در محله شان خبر داده است. او می‌گوید:« در محله ما یک قلیانسرا است که در ظاهر تعطیل است، اما چندین بارهنگام رد شدن از مقابل آن بوی توتون و تنباکو را شنیده ام . چند وقت پیش از یکی از دوستانم پرسیدم که گفت آنها رفاقتی دور هم جمع می شوند و اگر من هم بخواهم می توانم رفاقتی به آنجا بروم اما باید پول قلیان را پرداخت کنم. چند روز بعد متوجه شدم که ماموران آنجا را پلمب کرده اند.

فعالیت این صنوف اما واکنش پلیس را نیز در پی داشت، سرهنگ نادر مرادی، معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت در گفت‌وگو با ایسنا دراین باره می‌گوید: ما بر اساس مصوبات ستادملی مقابله با کرونا عمل می کنیم و اگر همین حالا بگویند که این واحدها می توانند فعالیت کنند ما هم این دستورات را اجرا خواهیم کرد. اما در حال حاضر براساس مصوبات همین ستاد، فعالیت آرایشگاه ها، باشگاه های ورزشی، قلیانسراها و ... ممنوع است و با متخلفان قطعا برخورد خواهد شد.

وی درمورد اینکه برخی از این واحدها معتقدند که خصوصی یا رفاقتی خدمات ارائه می کنند، تصریح می‌کند: چنین چیزی بی معنی است. در اماکنی که عمومی محسوب می شوند، نمی توان چنین بهانه هایی را مطرح کرد. در حال حاضر تصمیم بر تعطیلی این مراکز است و باید رعایت شود. پلیس هم با چنین مواردی برخورد خواهد کرد، کمااینکه با مواردی هم برخورد کرده است.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت در عین حال می‌افزاید: البته باید بگویم که خوشبختانه اکثر واحدها همکاری خوبی با پلیس داشته و موارد لازم را رعایت می‌کنند، اما معدود واحدهای صنفی باید توجه داشته باشند که در صورت رؤیت چنین مواردی واحد صنفی پلمب خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها