پیام نمایندگان مسیحی عراق به الکاظمی

نمایندگان مسیحی پارلمان عراق در پیامی خطاب به نخست‌وزیر مکلف کشورشان هرگونه تلاش برای به حاشیه راندن این اقلیت را رد کردند.

پیام نمایندگان مسیحی عراق به الکاظمی
کد خبر: 403013
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۴ ۱۱:۴۷:۳۴

اعتمادآنلاین| نمایندگان تشکیلات مسیحی در پارلمان عراق در پیامی برای مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر مکلف این کشور تأکید کردند: ما همزمان با اینکه منتظر انتصاب نخست‌وزیر جدید مطابق با چارچوب‌های قانونی و تلاش برای نجات عراق از بحران‌های کرونا، سیاسی و اقتصادی هستیم، بسیار نسبت به پر کردن خلأ دولت موقت از طریق مکلف شدن شما (مصطفی الکاظمی) به تشکیل دولت امیدواریم.

در این پیام آمده است: ما مخالف سهمیه‌ خواهی فرقه‌ای و حزبی هستیم و بر اهمیت حفظ توازن و صلاحیت انتخاباتی طبق خواسته ملت و میدان‌های تظاهرات تأکید می‌کنیم. با این وجود ما بسیار از تلاش برای به حاشیه راندن مهم‌ترین تشکیلات اصیل عراق و چشم پوشی از صلاحیت انتخاباتی و پارلمانی آنها متعجب شدیم.

نمایندگان مسیحی پارلمان عراق در ادامه خطاب به الکاظمی نوشتند: ما به مسئولیت ملی‌مان در قبال هدف قرار گرفتن این تشکیلات اصیل توسط تروریست‌ها و خالی کردن عراق از مسیحیان عمل کردیم و فرزندان حشد شعبی مانند برادران شیعه، سنی، کرد و دیگر اقلیت‌ها در دفاع از عراق سهیم بوده‌اند؛ این وظیفه ماست و منتی برای انجام آن وجود ندارد و به همین دلیل هرگونه تلاش برای به حاشیه راندین نمایندگان تشکیلات مسیحیان و تحمیل نامزدهای بدون صلاحیت را نخواهیم پذیرفت و در صورت پافشاری در این زمینه موضع دیگری اتخاذ خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها