کد خبر: 403028
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۴ ۱۲:۳۵:۵۰
| |

چین دوباره میزبان رقابت‌های کشتی گزینشی المپیک شد

براساس اعلام اتحادیه جهانی کشتی، کشور چین دوباره به عنوان میزبان پیکارهای کشتی گزینشی بازیهای المپیک توکیو معرفی شد.

چین دوباره میزبان رقابت‌های کشتی گزینشی المپیک شد
کد خبر: 403028
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۴ ۱۲:۳۵:۵۰

اعتمادآنلاین| با تعویق المپیک 2020 توکیو به سال 2021، کمیته بین‌المللی المپیک نیز برگزاری رقابت‌های گزینشی این مسابقات را در سال آینده تأیید کرد.

بر این اساس کشتی‌گیران قاره آسیا می‌توانند در 2 رقابت گزینشی که در قاره آسیا به میزبانی شهر «شی‌آن» چین (فروردین 1400) و در سطح جهانی به میزبانی صوفیه بلغارستان (اردیبهشت 1400) برگزار می‌شود شرکت کنند.

البته فقط کشورهایی که در رقابت‌های قهرمانی آسیا سال 2020 حضور داشتند اجازه شرکت در رقابت های گزینشی قاره آسیا در کشور چین را دارند اما سه کشور کره شمالی، ترکمنستان و چین نیز که به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانستند در هند حضور یابند نیز این امکان را دارند که در رقابت‌های گزینشی قاره کهن حضور داشته باشند.

پیش از این قرار بود مسابقات کشتی گزینشی المپیک در قاره آسیا اسفند ماه سال 98 در چین برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا این میزبانی به کشور قرقیزستان داده شد که در ادامه این کشور نیز از برگزاری این پیکارها امتناع کرد. بعد از همه‌گیری جهانی کرونا، اتحادیه جهانی کشتی برگزاری مسابقات را تا 10 تیر ماه به حالت تعلیق درآورد.

اتحادیه جهانی کشتی اعلام کرد: براین اساس کشورهای مراکش، مجارستان و چین به عنوان میزبانان رقابت‌های گزینشی المپیک قاره‌ای و بلغارستان نیز میزبان رقابت‌های جهانی گزینشی المپیک در سال آینده این پیکارها را برگزار خواهند کرد.

اتحادیه جهانی در سایت رسمی خود نوشت: بسیار خوشحالیم که توانسته‌ایم گام‌های بعدی را برای بازی‌های المپیک برای همه ورزشکاران اعلام کنیم. آنها درک روشنی از فرآیند واجد شرایط بودن دارند و می‌توانند آماده‌سازی خود را برای رسیدن به هدف خود تنظیم کنند. اصلی‌ترین تغییر، صلاحیت حضور در بازی‌های المپیک است. ورزشکارانی که در سال 2021 به 18 سالگی (2003) می‌رسند، می‌توانند در مسابقات انتخابی و بازی‌های المپیک به رقابت بپردازند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها