محمدصادق جوادی حصار، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

اصلاح‌طلبان| حاکمیت قید همکاری با اصلاح‌طلبان را زده است

محمدصادق جوادی حصار گفت: اصلاح‌طلبان نباید کاملاً از جریان قدرت فاصله بگیرند،‌ چراکه فاصله گرفتن از حاکمیت راه‌های بازگشت به عرصه را مسدود خواهد کرد.

اصلاح‌طلبان| حاکمیت قید همکاری با اصلاح‌طلبان را زده است
کد خبر: 403084
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۳ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| « اصلاح‌طلبان برای توفیق در عمل به مقوله اصلاحگری اول باید از خودشان شروع کنند.» این نکته‌ای است که محمدصادق جوادی حصار، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره آینده حریان اصلاحات و اصلاح‌طلبان اشاره کرد و گفت: اصلاح‌طلبان برای توفیق در عمل به مقوله اصلاحگری اول باید از خودشان شروع کنند؛ یعنی اصلاح‌طلبان به بازنگری رفتارهای گذشته توجه نشان بدهند و دنبال تعیین راهبردهایی برای عبور از بحران ریزش سرمایه و عدم استقبال از سوی جامعه باشند و همچنین چالش عدم پذیرش از جانب حاکمیت را به نوعی مدیریت کنند. چون برای همه مشخص شده است که حاکمیت قید همکاری با اصلاح‌طلبان را زده است، که البته هزینه‌هایش را هم پذیرفته است. اصلاح‌طلبان با انجام این سه کار مهم می‌توانند به برگشتن به چرخه تاثیرگذاری امیدوار شوند.

عضو شورای حزب اعتماد ملی در در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین اظهار داشت: اصلاح‌طلبان برای رسیدن به شرایط مطلوب در وهله اول باید برای ارتباط گرفتن با مخاطب دیالوگ‌های جدیدی داشته باشند تا از این طریق بتوانند سرمایه از دست رفته‌شان را برگردانند؛ یعنی اگر اصلاح‌طلبان نتوانند این مشکل‌شان را حل کنند،‌ کسی دغدغه‌ای برای حضور یا غیبت‌شان نخواهد داشت. در واقع اصلاح‌طلبان وقتی می‌توانند برای جریان‌های قدرت هم موثر و هم دغدغه‌آفرین باشند که از سرمایه اجتماعی قابل قبولی بهره‌مند باشند.

او همچنین توضیح داد: همه این الزام‌ها باید همزمان اتفاق بیفتد. یعنی اصلاح‌طلبان نباید کاملاً از جریان قدرت فاصله بگیرند،‌ چراکه فاصله گرفتن از حاکمیت راه‌های بازگشت به عرصه را مسدود خواهد کرد و در نتیجه نمی‌توانند در حفظ هواداران‌شان موفق شوند. البته این هدف بسیار سخت است، باید هوشمندی اصلاح‌طلبانه به مدد بیاید تا بلکه رابطه لازم با حاکمیت برقرار شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: اصلاح‌طلبان به یک قانون وحدت‌آفرین و قابل اعتماد برای مرجع تصمیم‌سازی نیاز دارند تا بتوانند برنامه‌هایشان را با هماهنگی و همفکری لازم اجرایی کنند.

محمدصادق جوادی حصار در پایان گفت: اصلاح‌طلبان در شرایطی حاشیه‌نشین شده و از عرصه دور می‌مانند که حتی مخالفان اصلاحات هم اصلاح‌طلبی را امری ضروری می‌دانند.

چکیده گفت‌وگو با محمدصادق جوادی حصار

-فاصله گرفتن از حاکمیت راه‌های بازگشت به عرصه را مسدود می‌کند

-مخالفان اصلاحات هم اصلاح‌طلبی را امری ضروری می‌دانند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها