غلامرضا ظریفیان، فعال سیاسی اصلاح طلب:

سرمایه اجتماعی جریان اصلاح طلب و اصول گرا کاهش یافته است

یک فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: جامعه به جای دنبال کردن فضای دو قطبی سیاسی به دنبال حل مشکلات معیشتی خود است. اگر سیاست ورزان به این مطالبه توجه نکند، فاصله ملت و دولت که منظور کل حاکمیت است افزایش یافته و  جریان‌های سیاسی هم اعتبار خود را از دست می‌دهند؛ بنابراین همه دست اندرکاران سیاسی چه آنهایی که در قدرت هستند و چه آنهایی که نیستند باید به سمت حل مشکلات معیشتی مردم حرکت کنند.

سرمایه اجتماعی جریان اصلاح طلب و اصول گرا کاهش یافته است
کد خبر: 403087
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۵ ۰۸:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین_ یک فعال سیاسی اعلام کرد:اگر جامعه مشاهده کرد که جریان‌های سیاسی درگیر قطب بندی‌های خود هستند و صدای آنها با صدای مردم متفاوت است نسبت به آینده خود نگران شده و این جریان‌ها هم راه به جای نمی‌برند.

غلامرضا ظریفیان، با اشاره به این که ماه رمضان همیشه بر روی حوزه‌های مختلف تاثیر گذاشته است، اظهار کرد: ماه رمضان توجه‌ها به سمت امر متعالی است؛ یعنی برگشتن به خویشتن، توجه به خطاها و اشتباهات گذشته و طلب مغفرت است. روزه‌دار سعی می‌کند در این ماه غیبت و تهمت نداشته باشد و به راحتی درباره دیگران قضاوت نکند. این ماه بر کنش‌ بسیاری از انسان‌ها به ویژه سیاست‌ورزان تاثیر دارد و آنها را به سوی تامل بیشتر و همدلی و تفاهم بیشتر سوق می‌دهد.

وی ادامه داد: امسال ماه رمضان تحت تاثیر بیماری کرونا است. خود بیماری کرونا تا حدی موجب شده که فضای سیاسی کشور معتدل‌تر شود و گفت‌وگوها با تامل بیشتری انجام شود. رقابت‌های انتخاباتی و خط کشی‌های جدی آن مقطع در فضای کرونا کاهش پیدا کرده است. ماه رمضان هم تا حد زیادی فضای سیاسی کشور را تلطیف کرده است؛ البته در آینده نزدیک با بازگشایی مجلس یازدهم و انتخابات ریاست این مجلس و بعد آن یعنی آغاز انتخابات ریاست جمهوری ممکن است گفت‌وگوها در فضای جدی‌تر دنبال شود.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: کرونا مشکلات زیادی برای جامعه جهانی و البته جامعه ما ایجاد کرده است. اکنون جامعه ما از فضای سیاست ورزی دو قطبی خارج شده است و چنین فضایی را مطالبه نمی‌کند زیرا با تنگناها و مشکلات اقتصادی و معیشتی جدی رو به روست و این دو قطبی سازی ها مسئله جامعه نیست و از سیاستمداران انتظار می‌رود که به فکر مشکلات جامعه باشند جامعه هم اگر مشارکت سیاسی دارد باید تاثیر آن را بر زندگی خود ببیند.

ظریفیان با بیان این که سرمایه اجتماعی جریان اصلاح طلب و اصول گرا کاهش یافته است، تاکید کرد: جامعه به جای دنبال کردن فضای دو قطبی سیاسی به دنبال حل مشکلات معیشتی خود است. اگر سیاست ورزان به این مطالبه توجه نکند، فاصله ملت و دولت که منظور کل حاکمیت است افزایش یافته و جریان‌های سیاسی هم اعتبار خود را از دست می‌دهند؛ بنابراین همه دست اندرکاران سیاسی چه آنهایی که در قدرت هستند و چه آنهایی که نیستند باید به سمت حل مشکلات معیشتی مردم حرکت کنند.

این فعال سیاسی در پایان گفت: اگر جامعه مشاهده کرد که جریان‌های سیاسی درگیر قطب بندی‌های خود هستند و صدای آنها با صدای مردم متفاوت است نسبت به آینده خود نگران شده و این جریان‌ها هم راه به جای نمی‌برند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها