کد خبر: 403101
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۵ ۰۹:۰۱:۱۲
| |

رییس هیات مدیره تعاونی تولیدکنندگان قارچ های خوراکی:

کرونا تولید قارچ را 30 درصد کاهش داد/ قیمت‌ در بازار دوباره متعادل شد

رییس هیات مدیره تعاونی تولیدکنندگان قارچ های خوراکی گفت: در حال حاضر 30 درصد تولید در پی تعطیلی واحدهای تولیدی کاهش داشته است و این وضعیت تا خردادماه ادامه خواهد داشت.

کرونا تولید قارچ را 30 درصد کاهش داد/ قیمت‌ در بازار دوباره متعادل شد
کد خبر: 403101
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۵ ۰۹:۰۱:۱۲

اعتمادآنلاین| محمدحسن افشار با بیان اینکه پس از شیوع ویروس کرونا تولید و قیمت قارچ کاهش داشت، اظهار کرد: قارچ علاوه بر مصرف خانگی به عنوان یکی از محصولات اصلی در رستوران‌ها، فست فودها و هتل مورد مصرف قرار می‌گیرد که پس از شیوع ویوروس کرونا و اعمال محدیدیت‌ها با افت مصرف روبه رو شد.

وی یادآور شد: 30 درصد از قارچ تولیدی در رستوران‌ها و فست فودها و 10 تا 15 درصد در هتل‌ها مصرف می‌شود.

افشار ادامه داد: کاهش تقاضا منجر به کاهش قیمت هر کیلوگرم قارچ از 14 تا 15 هزار تومان به 6 تا 7 هزار تومان شد.

وی تصریح کرد: کاهش قیمت قارچ به نصف موجب شده تولیدکنندگان قارچ دچار بحران اقتصادی شدید شوند تا جایی که توان پرداخت هزینه‌های جاری خود را نداشته باشند.

افشار با اشاره به اظهار نظر برخی کارشناسان درباره تاثیر قارچ بر افزیش سطح ایمنی بدن، گفت: تائید تاثیر مصرف قارچ بر بهبود سیستم بدن برای مقابله با کرونا موجب شد از فروردین ماه شاهد افزایش مصرف قارچ باشیم.

وی ادامه داد: نتیجه افزایش تقاضا بازگشت قارچ به قیمت قبل از شیوع ویروس کرونا بود به نحوی که اکنون هر کیلوگرم از این محصول از تولید کننده 14 هزار تومان خریداری می‌شود.

افشار درباره بحث‌های مطرح شده درخصوص امکان آلودگی قارچ‌های فله‌ای ویروس کرونا، گفت: با توجه به احتمال خطر آلودگی عرضه محصول از شکل فله‌ای به بسته بندی سوق یافته است.

وی اضافه کرد: تغییر شکل عرضه قارچ از فله‌ای به بسته بندی نیز بر افزیش مصرف آن موثر بوده است.

افشار با یادآوری اینکه شیوع ویروس کرونا برخی واحدهای تولید قارچ را تعطیل کرد، اظهار کرد: نتیجه شیوع ویروس کرونا و شوک آن بر بازار خروج برخی از واحدها از چرخه تولید و ادامه فعالیت مابقی واحدها با ظرفیت پایین بود.

به گفته رییس هیات مدیره تعاونی تولیدکنندگان قارچ‌های خوراکی؛ در حال حاضر 30 درصد تولید در پی تعطیلی واحدهای تولیدی کاهش داشته است و این وضعیت تا خردادماه ادامه خواهد داشت.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها