دبیر انجمن برنج ایران:

مقصر افزایش 44 درصدی قیمت برنج داخلی دلالان هستند/ کیفیت پایین‌تر و قیمت بالاتر برنج برای مصرف کننده

دبیر انجمن برنج ایران دلالان را مقصر افزایش بیش از 44 درصدی قیمت برنج داخلی در بازار مصرف می‌داند و یادآور می‌شود این افزایش قیمت درحالی است که کیفیت محصولی که به دست مصرف کننده می‌رسد به دلیل تقلب پایین است.

مقصر افزایش 44 درصدی قیمت برنج داخلی دلالان هستند/ کیفیت پایین‌تر و قیمت بالاتر برنج برای مصرف کننده
کد خبر: 403149
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۵ ۱۱:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| جمیل علیزاده شایق با اشاره به گزارش مرکز آمار درباره افزایش 44 درصدی قیمت برنج داخلی در اسفند سال 98 نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: تفاوت باور نکردنی بین قیمت برنج در مراکز تولید و مراکز مصرف وجود دارد.

وی ادامه داد: تفاوت قیمت در محل تولید و مصرف به میزانی است که با هیچ یک از معیارهای اقتصادی و بازار تناسب ندارد.

علیزاده شایق با تاکید بر اینکه تفاوت قیمت در حالی است که کیفیت در محل مصرف پایین‌تر از محل تولید است، افزود: برنج در محل تولید حداکثر 2 تا 3 درصد حاوی خرده برنج است، اما میزان خرده برنج در محل مصرف به 8 تا 8.5 درصد می‌رسد.

به گفته وی: علاوه بر افزایش خرده برنج، برنج‌های عرضه شده در بازار مصرف مشکل اختلاط نیز دارند به این معنی که برنج کیفی ایرانی با برنج مشابه خارجی یا برنج رقم پر مصرف مخلوط می‌شود.

علیزاده شایق یادآور شد: با تمام این تقلبات قیمت برنج در بازار مصرف بسیار بیشتر از مراکز تولید است.

دبیر انجمن برنج ایران مقصر این گرانی را دلالان دانست.

علیزاده شایق اظهار کرد: افزایش بیش از 44 درصدی قیمت برنج داخلی در بازار مصرف بیش از آنکه مربوط به بخش تولید باشد مربوط به دلالابازی در بازار است.

وی قیمت هر کیلوگرم کیفی‌ترین برنج دو الکه با کمترین خرده در محل تولید را 20 تا 23 هزار تومان عنوان کرد.

علیزاده شایق یادآرو شد: تخلف و گران فروشی برنج ایرانی در بازار مصرف در 3 تا 4 سال اخیر تشدید شده و به رغم اطلاع دستگاه‌های ناظر از این موضوع اقدام مناسبی برای مقابله با آن صورت نمی‌گیرد.

براساس جدیدترین آمار تغییرات قیمتی برخی از کالاهای اساسی و مهم، در اسفندماه 98 برنج با رشد 44.5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشترین افزایش را به خود اختصاص داده است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها