کد خبر: 403254
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۶ ۰۹:۳۱:۲۱
| |

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد:

تأمین نیاز روغن خام واحدهای تولیدی از محل ذخایر/مصوبات ستاد تنظیم بازار درباره گوشت و خمیر کاغذ

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در جلسه ستاد تنظیم بازار مقرر شد تا در راستای استمرار تولید روغن بخشی از ذخایر روغن خام شرکت بازرگانی دولتی ایران در اختیار واحدهای تولیدی قرار گیرد.

تأمین نیاز روغن خام واحدهای تولیدی از محل ذخایر/مصوبات ستاد تنظیم بازار درباره گوشت و خمیر کاغذ
کد خبر: 403254
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۶ ۰۹:۳۱:۲۱

اعتمادآنلاین| عباس قبادی، در باره مصوبات ستاد تنظیم بازار کشور در خصوص برخی کالاهای اساسی گفت: در جلسه این ستاد مقرر شد تا بانک مرکزی در تخصیص ارز به واردات کالاهایی مانند روغن خام، خمیر کاغذ و نهاده‌های دامی سرعت بیشتری ببخشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مصوبات این ستاد در باره روغن خام افزود: در جلسه ستاد تنظیم بازار کشور برنامه تأمین روغن خام مصرفی کشور از محل واردات و تولیدات داخلی سیاست‌گذاری شد و مقرر شد تا تخصیص ارز واردات روغن خام، دانه‌های روغنی و کنجاله در اولویت بانک مرکزی باشد.

تخصیص ذخایر روغن خام شرکت بازرگانی دولتی به واحدهای تولید روغن

وی با بیان این که تولید کنندگان روغن در جلسه ستاد تنظیم بازار مشکلات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مطرح کردند، گفت: علاوه بر این که مقرر شد تا تأمین ارز واردات روغن خام تسریع یابد، مقرر شد تا از محل ذخایر شرکت بازرگانی دولتی ایران روغن خام در اختیار واحدهای تولید روغن قرار گیرد.

دبیر کارگروه ستاد تنظیم بازار کشور با بیان این که این تصمیم در راستای استمرار بخشی به روند تولید روغن اتخاذ شده است، گفت: هم چنین مقرر شد تا پس از این که مشکل تأمین ارز واحدهای تولیدی روغن برای واردات مواد اولیه تولید برطرف شد، روغن خام وارداتی توسط این بخش جایگزین روغن برداشته شده از ذخایر شرکت بازرگانی دولتی ایران شود.

وی با تأکید بر این که هیچ کمبودی در زمینه روغن وجود ندارد، افزود: برای تأمین روغن مورد نیاز واحدهای تولیدی در ماه مبارک رمضان، 50 هزار تن روغن خام از محل ذخایر در اختیار واحدهای تولیدی قرار گرفته تا پس از تصفیه وارد بازار شود.

قبادی با اشاره به این که ارز واردات روغن خام ارز ترجیحی یا همان ارز 4 هزار و 200 تومانی است گفت: هیچ گونه افزایش قیمتی در خصوص قیمت کالاهای اساسی در ماه رمضان نخواهیم داشت.

تأمین ذخایر راهبردی گوشت قرمز از مازاد تولید داخل

قبادی در ادامه در باره مصوبه ستاد تنظیم بازار برای تأمین گوشت قرمز گفت: با توجه به افزایش تولید داخلی گوشت قرمز در جلسه امروز مقرر شد تا ذخایر راهبردی این محصول از مازاد تولیدات داخلی تأمین شود.

وی افزود: بنابراین در راستای صیانت از منابع ارزی کشور و هم چنین تکمیل ذخایر راهبردی مقرر شد تا با هماهنگی انجمن‌های ذی‌ربط و با مدیریت وزارت جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام مازاد تولید گوشت قرمز خریداری و به عنوان ذخایر راهبردی و استراتژیک جذب شود.

تأکید بر سرعت بخشی به تخصیص ارز برای واردات خمیر کاغذ

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شیوع بیماری کرونا و لزوم تأمین برخی اقلام بهداشتی، اظهار داشت: هم چنین برای تأمین مواد اولیه محصولات سلولزی از قبیل دستمال کاغذی و پوشک بچه مقرر شد تا بانک مرکزی تخصیص ارز به مواد اولیه این بخش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مانند خمیر کاغذ در اولویت قرار دهد.

قبادی با بیان این که ارز مواد اولیه وارداتی این بخش ارز نیمایی است، گفت: ‌اقدامات لازم انجام شده تا با افزایش مصرف مشکلی در تأمین این کالا ایجاد نشود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها