خودرویی از گمرک ترخیص نشده است/ سرنوشت خودرو‌های دپو شده در هاله‌ای از ابهام

دبیر انجمن واردات خودرو گفت: تنها چند روز از مهلت سه ماه دولت برای ترخیص خودرو از گمرکات باقی مانده، اما هنوز یک دستگاه هم ترخیص نشده است.

خودرویی از گمرک ترخیص نشده است/ سرنوشت خودرو‌های دپو شده در هاله‌ای از ابهام
کد خبر: 403260
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۶ ۰۹:۴۵:۵۳

اعتمادآنلاین| مهدی دادفر درباره آخرین وضعیت خودرو‌های دپو شده در گمرک اظهار کرد: پس از صدور مصوبه از سوی هیئت دولت مبنی بر ترخیص خودرو‌های در گمرک مانده، اما متاسفانه هیچ اتفاقی نیفتاده و حتی یک دستگاه خودرو ترخیص نشده است.

دبیر انجمن واردات کنندگان خودرو افزود: در حالی که چند روز به پایان مهلت مصوبه دولت برای ترخیص خودرو باقی مانده، روز شنبه اداره کل خودرویی وزارت صمت، لیست خودرو‌ها را در سامانه ثبتارش بارگذاری کرده تا بتوان آن‌ها را مشاهده کرد که متاسفانه کد شناسه خودروها قابل رویت نیست.

وی گفت: سازمان توسعه تجارت، شرکت‌هایی که از طریق بانکی ارز به خارج از کشور ارسال و به جای آن خودرو وارد کردند را به رسمیت نمی‌شناسد و اجازه هیچگونه فعالیتی به آن‌ها نمی‌دهد و اعلام کرده فقط غیربانکی‌ها مجاز به فعالیت هستند که امری عجیب است.

دادفر خاطرنشان کرد: شرکت‌های نمایندگی صرفا از طریق بانکی و به صورت رسمی ارز خارج و خودرو خریداری کردند و اینکه فقط غیربانکی اجازه فعالیت داشته باشندموضوعی جالب است.

دبیر انجمن واردات خودرو هیچ زیر مجموعه های وزارت صمت مسئولیت نمی پذیرند، تصریح کرد: سامانه جامع کالا عنوان می کند ارتباطی به ما ندارد، سازمان توسعه تجارت به هیچ وجه پاسخگو نیست و اداره کل خودرویی هم اعلام کرده وظیفه خود را انجام داده و ارتباطی به آنها ندارد و این موضوع مشکل اداره کل مقررات واردات و صادرات است.

وی با بیان اینکه کارشکنی زیرمجموعه‌های وزارت صمت مانع ترخیص خودرو‌های دپو شده در گمرک است، گفت: حدود 4 هزار خودرو در گمرک همچنان باقی مانده و پس از مصوبه دولت هیچ خودرویی ترخیص نشده است.

گفتنی است بر اساس مصوبه دولت در بهمن ماه در سال گذشته، خودرو‌های در گمرک مانده سه ماه فرصت دارند از گمرک ترخیص شوند، در حالی که فقط چند روز بیشتر به پایان این مصوبه باقی نمانده است، اما تاکنون خودرویی از گمرک ترخیص نشده است.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها