کد خبر: 403304
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۶ ۱۲:۰۶:۴۶
| |

فائوچی دست‌ساز بودن کرونا ویروس جدید را رد کرد

متخصص ارشد بیماری‌های عفونی ستاد مقابله با کرونای آمریکا نظریه‌های مطرح شده درباره دست ساز بودن کروناویروس جدید یا گسترش آن به طور اتفاقی از یک آزمایشگاه چینی را رد کرد.

فائوچی دست‌ساز بودن کرونا ویروس جدید را رد کرد
کد خبر: 403304
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۶ ۱۲:۰۶:۴۶

اعتمادآنلاین| دکتر آنتونی فائوچی، در گفتگو با شبکه «نشنال جئوگرفیک» اظهار کرد، تحقیقاتی که در دسترس هستند، نشان می‌دهند که این ویروس به طور طبیعی تکامل یافته است.

به گزارش پایگاه خبری هیل، فائوچی در این باره گفت: اگر به تکامل این ویروس در خفاش‌ها و ویروسی که شیوع پیدا کرده بنگرید، این اطلاعات با قدرت حاکی از این هستند که این ویروس نمی‌تواند مصنوعی یا عمدا ساخته شده باشد و روند تکامل آن طبیعی است.

او افزود: برخی از زیست شناسان تکاملی بسیار برجسته گفته‌اند که اطلاعات تکامل مرحله‌ای حاکی از آن هستند که این ویروس در طبیعت به وجود آمده است.

فائوچی همچنین در رد نظریه‌هایی که درباره گسترش تصادفی این ویروس از محیط آزمایشگاه مطرح شده، گفت: این به آن معناست که این ویروس در طبیعت بوده و به همین دلیل است که متوجه نمی‌شوم برخی افراد درباره چه صحبت می‌کنند و زمان زیادی را برای بحث بی‌نتیجه در این باره صرف نمی‌کنم.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و برخی مقامات دولتش هر چند از چند گاهی چین را تولید کننده و عامل انتشار این ویروس معرفی می‌کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها