کد خبر: 403344
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۶ ۱۴:۰۲:۰۶
| |

شعار حج 99 اعلام شد

شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در نشستی، «حج؛ معنویت، همبستگی و اقتدار اسلامی» را به عنوان شعار حج 99 اعلام کرد.

شعار حج 99 اعلام شد
کد خبر: 403344
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۶ ۱۴:۰۲:۰۶

اعتمادآنلاین| حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به محورهای شعار حج 99 گفت: این شعار از میان سی پیشنهاد دریافتی از واحدهای مختلف انتخاب شد و در گزینش واژه‌ها به توصیه‌های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و مسایل امت اسلامی و بین‌المللی توجه شده است.


وی با اشاره به اهمیت و آثار کنگره عظیم حج اظهار داشت: معنویت یکی از اهداف و جان‌مایه حج است و درهمبستگی و اقتدار اسلامی علاوه بر جهت‌گیری وحدت، عزت و عظمت امت اسلامی نیز با توجه به چالش‌هایی که جهان اسلام با آن روبروست در نظر گرفته شده است.

نماینده ولی فقیه گفت: معاونت فرهنگی بعثه، آموزش زائران در فضای مجازی را آغاز کرده و با توجه به فعال شدن کاروان‌ها در فضای مجازی و تشکیل گروه، روحانیون کاروان‌ها نیز مطالب مورد نیاز زائران را ارائه می کنند.


وی همچنین بر لزوم هماهنگی هرچه بیشتر بین واحدهای اجرایی و فرهنگی در ارائه آموزش به زائران در فضای مجازی تاکید کرد.


رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این نشست با بیان اینکه وزارت حج عربستان تاکنون به صورت شفاف و قطعی در مورد حج آینده اظهارنظر نکرده، گفت: شرایط به نحوی است که این سازمان و بعثه مقام معظم رهبری باید برای وضعیت‌های مختلف آمادگی داشته باشند از این رو اقدامات لازم درحوزه‌های مختلف تا روشن شدن تکلیف حج درحال پیگیری است.

علیرضا رشیدیان همچنین از اقدامات انجام شده برای انتقال ارز مورد نیاز حج پیش رو به عربستان گزارشی ارائه کرد و در خصوص آینده سفر به عتبات عالیات گفت: پروتکل سلامت از طریق وزارت امور خارجه کشور برای وزارت بهداشت عراق ارسال شده و در انتظار پاسخ طرف مقابل هستیم.


وی افزود: با فروکش کردن بیماری کرونا این پروتکل می‌تواند برای تردد زائران دو طرف استفاده شود و دستورالعمل جلوگیری از انتقال و شیوع ویروس کرونا بین دو کشور باشد.


این نشست با گزارش اکبر رضایی سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت در مورد تکمیل بیش از 75 درصد ظرفیت کاروان‌های حج و ادامه روند ثبت زائران ادامه یافت و وی از آغاز معاینات پزشکی حجاج و کارگزاران از روز سه‌شنبه (16 اردیبهشت ماه) خبر داد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها