کد خبر: 403372
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۶ ۱۵:۳۶:۲۲
| |

ائتلاف رهبران سابق هنگ‌کنگ در حمایت از پکن

دو تن از رهبران سابق هنگ‌کنگ امروز (سه‌شنبه) یک ائتلاف حامی پکن برای تاکید بر سیاست «یک کشور، دو نظام» چین تشکیل دادند تا روی احیای اقتصادی این دولت‌شهر پس از ماه‌ها اعتراضات ضد دولتی کار کنند.

ائتلاف رهبران سابق هنگ‌کنگ در حمایت از پکن
کد خبر: 403372
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۶ ۱۵:۳۶:۲۲

اعتمادآنلاین| این اقدام تانگ چی-هوآ و لونگ چان-یینگ، مدیران اجرایی سابق هنگ‌کنگ در آستانه انتخابات مهم ماه سپتامبر انجام می‌شود.

این دولت حاکم و حامی چین در انتخابات‌های محلی سال گذشته، در بحبوحه اعتراضاتی که خواستار دموکراسی بیشتر بودند، متحمل ضرباتی شد.

تانگ و لونگ اعلام کردند، ائتلاف جدید هنگ‌کنگ با ایجاد مشاغل، ارائه کارآموزی و کار داوطلبانه به فارغ‌التحصیلان جدید از وضعیت شغلی حمایت می‌کند. آن‌ها جزئیاتی درباره برنامه کاری خودشان ارائه نکردند.

تانگ چی-هوآ که از 1997 تا 2005 مدیر اجرایی هنگ‌کنگ بود، گفت: ما بر «یک کشور، دو سیستم» ارج می‌نهیم و اقتصادمان را احیا می‌کنیم و به حفاظت از نظم و قانونی که به ثبات و سعادت در هنگ‌کنگ منجر شود، ادامه می‌دهیم.

هنگ‌کنگ سال گذشته با اعتراضات ضد دولتی علیه رشد نفوذ چین در امور این دولت‌شهر مواجه شد. این مستعمره سابق بریتانیا در سال 1997 طبق چارچوب «یک کشور، دو نظام» تحویل چین شد و به هنگ‌کنگ آزادی‌های داده شده و وعده دادند تا درجه بالاتری از خودمختاری هم بعد از 50 سال اعطا شود.

این ائتلاف با 1545 عضو از تمام گروه‌های اجتماعی شامل نیروهای امدادی که در واکنش به کووید-19 نقش داشتند و جوانان تشکیل شده است. کری لام، رئیس اجرایی کنونی هنگ‌کنگ امروز گفت انقباض اقتصادی «بدتر از پیش‌بینی» است اما وعده دارد تا با تنظیم هزینه‌های دولت و سرمایه‌گذاری از اقتصاد حفاظت کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها