سخنگوی شورای شهر تهران مطرح کرد؛

رأی محکومیت شهرداری تهران ابلاغ نشده است/ عمارت کلاه فرهنگی موزه اسلحه می شود

اعطا درباره محکومیت 26 میلیاردی شهرداری و تبدیل عمارت کلاه فرهنگی به موزه اسلحه توضیحاتی داد.

رأی محکومیت شهرداری تهران ابلاغ نشده است/ عمارت کلاه فرهنگی موزه اسلحه می شود
کد خبر: 403374
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۶ ۱۵:۴۱:۲۹

اعتمادآنلاین| علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در نشست خبری مجازی خود با اصحاب رسانه با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای مقابله با ویروس کرونا در پایتخت گفت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود وظیفه ما این بود که با شیوع کرونا به شکل کج دار و مریز عمل می‌کردیم و باز هم در این شرایط با اجرای طرح فاصله گذاری شاهد کاهش تعداد مبتلایان و جان باختگان ناشی از ویروس کرونا بودیم.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: یکی دیگر از اقدام‌هایی که مدیریت شهری در مسیر کاهش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا انجام داد اجرای طرح فروش ماسک به قیمت مصوب دولتی در ناوگان حمل‌ونقل عمومی بود که با دستور ستاد مقابله با کرونا و مشارکت معاونت اجتماعی شهرداری تهران انجام شد.

اعطا با اشاره به تفاهم انجام شده برای تبدیل عمارت کلاه فرنگی به موزه اسلحه گفت: مقدمات انجام یک تفاهم برای تبدیل عمارت کلاه فرهنگی که به عنوان عمارت عشرت آباد نیز شناخته می‌شود به موزه اسلحه انجام شده است که باید از نهاد‌های مسئول در این حوزه تشکر کنم.

او در واکنش به جریمه 26 میلیاردی شهرداری تهران از سوی سازمان تعزیرات گفت: مناسب‌تر این بود در شرایطی که همه کشور با کرونا درگیر هستند و شهرداری تهران نیز تمام امکانات خود را به کار گرفته است٬ قدری پیش بینی شده در این حوزه عمل می‌شد.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: به نظر نباید پیش از ابلاغ حکم موضوع رسانه‌ای می‌شد و بررسی‌های من نشان می‌دهد هنوز رأی از سوی تعزیرات به مدیریت شهری ابلاغ نشده است اما موردی که مشخص است موضوع در ابتدا در شعبه بدوی رسیدگی و سپس به شعبه تجدید نظر ارسال می‌شود که در آنجا رأی به جریمه دو برابر مبلغ درآمدی صادر می‌شود.

اعطا ادامه داد: موضوع رأی دیروز تعزیرات مربوط به سال 94 است و بر اساس قانون اگر در بخش بهای خدمات اقدامی و یا مصوبه‌ای خلاف قانون باشد وزیر کشور می‌تواند آن را ملغی کند که از آن زمان این اقدام انجام نشده بود.

او با تاکید بر اینکه تا زمانی که این رأی ابلاغ نشود٬ امکان بررسی دقیق موضوع وجود ندارد٬ تصریح کرد: مناسب‌تر این بود که ابتدا رأی ابلاغ و سپس رسانه‌ای می‌شد و جای سوال باقی است که حکم ابلاغ نشده چطور در دست اجرا قرار گرفته است.

سخنگوی شورای شهر تهران در تشریح اقدام‌های انسان محور در شهر تهران گفت: در راستای انسان محور شدن اداره امور شهر کاری که در شورای شهر پنجم انجام شد٬ این بود که جلوی فروش سرمایه‌های آینده شهر برای اجرای طرح‌های بلاتکلیف را گرفتیم.

اعطا در تشریح آخرین وضعیت احداث ساختمان پلاسکو با اشاره به اینکه توقع از شورای عالی معماری و شهرسازی بیشتر بود٬ تشریح کرد: شورای عالی معماری و شهرسازی نهاد بالادست است که مصوبات آن لازم اجراست، اما باید مطالبه‌های شهری نیز مطرح شود و نباید فراموش کرد با توجه به شرایط کسبه تسامحی در ساخت پلاسکو صورت گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها