حسین کاشفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

اصلاح‌طلبان| مردم و اصلاح‌طلبان خاتمی را برای تاثیرگذاری قبول کرده‌اند

حسین کاشفی گفت: تصمیم‌گیران جریان اصلاحات باید از همین امروز به فکر انتخابات 1400 باشند و با بررسی دقیق شرایط، برنامه‌ها و اهداف را تبیین کنند تا بتوانند برای کاهش مشکلات مردم و خارج کردن امور کشور از ریل ناکارآمدی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری حضوری جدی داشته باشند.

اصلاح‌طلبان| مردم و اصلاح‌طلبان خاتمی را برای تاثیرگذاری قبول کرده‌اند
کد خبر: 403390
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| اصلاح‌طلبان دوباره با وضعیت متفاوتی در فضای سیاسی کشور روبرو شده‌اند. حسین کاشفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره وضعیت جریان اصلاحات گفت: جریان اصلاحات و در کل اصلاح‌طلبی برای هر جامعه‌ای لازم است و نمی‌توان روزی را تصور کرد که اصلاح‌طلبان نسبت به کنش‌های جامعه بی‌تفاوت باشند. بیان نقطه‌نظرات متفاوت در جمع امروز اصلاح‌طلبان نمی‌تواند نشانه‌ای از زوال اصلاح‌طلبی باشد. البته لازم است راجع به آنچه تا به امروز اتفاق افتاده است بین اصلاح‌طلبان بررسی‌های لازم صورت گیرد تا از گذشته تجربه بگیریم و بتوانیم در ادامه راه تاثیرگذار باشیم.

این فعال سیاسی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ادامه داد: همچنین باید بدانیم خود‌رأی بودن و منم‌منم‌ کردن‌ها می‌تواند اصلاح‌طلبان را از مسیر صحیح خارج کند. پس با توجه به شرایط روز و تغییرهای صورت‌گرفته و البته توقع‌های جامعه، باید تغییرهایی در برنامه‌های جریان اصلاحات به وجود بیاید تا بتوانند گام‌های موثر و بهتری بردارند.

او توضیح داد: بنابراین لازم است چهره‌های اصلاح‌طلب در هر سمت و جایگاهی که هستند به خرد و کار جمعی احترام بگذارند و این‌طور نباشد که «نظر فرد» را نسبت به «نظر جمع» ارجح‌ بدانند. در واقع تصمیم‌گیران جریان اصلاحات باید از همین امروز به فکر انتخابات 1400 باشند و با بررسی دقیق شرایط، برنامه‌ها و اهداف را تبیین کنند تا بتوانند برای کاهش مشکلات مردم و خارج کردن امور کشور از ریل ناکارآمدی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری حضوری جدی داشته باشند. همچنین مخالفان اصلاحات باید بدانند، کشور به همه تعلق دارد و نباید عده‌ای را بی سند و مدرک از فعالیت سیاسی و انتخاباتی محروم کنند.

کاشفی ادامه داد: این روزها درباره نوع فعالیت آقای محمدرضاعارف حرف و حدیث‌های زیادی طرح می‌شود. این نقدها در حالی بیان می‌شود که باید از هر شخصی به اندازه خودش توقع داشته باشیم. همچنین درباره کارنامه ایشان در کسوت ریاست فراکسیون امید مجلس باید گفت، ای کاش اصلاح‌طلبان سازوکاری تعیین می‌کردند تا گروهی از بیرون مجلس با فراکسیون امید در تماس باشند و با همکاری و همفکری با نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس، شرایط برای تاثیرگذاری بیشتر در نهاد قوه مقننه فراهم می‌شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: این روزها عده‌ای آسمان و ریسمان می‌بافند و درباره آقای خاتمی اظهارنظرهایی مطرح می‌کنند. در پاسخ به آنها باید گفت، آقای خاتمی یک چهره شاخص و تثبیت‌شده‌ است که هیچ وقت ادعایی نداشته و در جهت انسجام و هماهنگی همیشه کارساز بوده است. مردم و اصلاح‌طلبان ایشان را برای تاثیرگذاری قبول کرده‌اند و به همین دلیل مطرح کردن حرف‌هایِ اضافی و مسائل بیهوده اصلاً صلاح نیست.

او ادامه داد: متاسفانه عده‌ای قصد دارند با خودمحوری به کار جمعی پشت کنند، اما باید گفت تک‌صدایی به صلاح نیست و اصلاح‌طلبان باید همچون همیشه هم‌صدایی و حمیت را جدی بگیرند.

حسین کاشفی در پایان گفت: کشور شرایط دشواری پیش رو دارد. به همین دلیل جریان اصلاحات باید با توجه به فرهنگ حزبی، بحث‌های شخصی و تشکیلاتی را کنار بگذارد تا بتواند در این مقطع حساس، در راستای کاهش مشکلات و برچیده شدن موانع به قدر کافی تاثیرگذار باشد.

چکیده گفت‌وگو با حسین کاشفی

-اختلاف سلیقه نشانه زوال اصلاح‌طلبی نیست

-اصلاحات بحث‌های شخصی و تشکیلاتی را کنار بگذارد

-اصلاح‌طلبان هم‌صدایی و حمیت را جدی بگیرند

-کشور به همه تعلق دارد

-جریان اصلاحات باید از همین امروز به فکر انتخابات 1400 باشد

-اصلاح‌طلبی برای هر جامعه‌ای لازم است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها