کرونا دوچرخه‌سواران تهرانی را افزایش داد

مدیر واحد توسعه سیستم‌های حمل‌ونقل پاک شهرداری تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر 32 هزار نفر عضو سامانه‌های دوچرخه‌های اشتراکی در تهران هستند، گفت: در شرایط کرونایی آمار استفاده از دوچرخه‌های شخصی بیشتر شده است.

کرونا دوچرخه‌سواران تهرانی را افزایش داد
کد خبر: 403440
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۷ ۰۹:۴۰:۰۷

اعتمادآنلاین| یعقوب آزاده‌دل مدیر واحد توسعه سیستم‌های حمل‌ونقل پاک سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در درباره برگزاری رویداد دوچرخه و اهدای خون اظهارداشت: این رویداد جمعه 19 اردیبهشت در مرکز خون وصال برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به اعلام سازمان انتقال خون مبنی بر نیاز به اهدای خون و پلاکت خون دوچرخه‌سواران تهرانی روز جمعه با حاضر شدن در مرکز انتقال خون وصال با رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از دستکش و ماسک در جهت تأمین نیاز خون بیماران اقدام می‌کنند.

مدیر واحد توسعه سیستم‌های حمل‌ونقل پاک شهرداری تهران با اشاره به اینکه این رویداد، همایش شهری محسوب نمی‌شود و دوچرخه‌سواران هر کدام از منزل با دوچرخه به سمت سازمان انتقال خون رکاب می‌زنند، گفت: مدتی پیش جوان دوچرخه‌سوار یزدی بر اثر سانحه تصادف جان خود را از دست داد و خانواده وی در امری خداپسندانه اعضای بدنش را اهدا کردند که واحد توسعه سیستم‌های حمل‌ونقل پاک با همکاری هیأت دوچرخه سواری جنوب غرب تهران به یاد این دوچرخه‌سوار و سایر سانحه‌دیدگان تصادفات دوچرخه‌های اهدای خون را روز جمعه انجام خواهند داد.

آزاده‌دل در ادامه با اشاره به اینکه 32هزار نفر در پایتخت عضو سامانه دوچرخه‌های اشتراکی هستند، گفت: 4 برابر این آمار نیز دوچرخه‌سوار شخصی در پایتخت وجود دارد.

وی بیان داشت: به دلیل شرایط ناشی از کرونا آمار استفاده از دوچرخه در تهران افزایش یافته به طوری که دوچرخه‌سواران شخصی 2 تا 3 برابر بیشتر شده و استفاده‌کنندگان از دوچرخه‌های اشتراکی نیز آمار بالاتری نسبت به قبل دارند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها