کد خبر: 403458
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۷ ۱۰:۲۹:۰۶
| |

طلا توان صعود قیمت نیافت

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی در واکنش به تسهیل تدریجی محدودیت‌های قرنطینه از سوی کشورهای متعدد که چشم انداز فعالیت اقتصادی بیشتر را تقویت و تقاضا برای خرید این فلز به عنوان دارایی امن را ضعیف کرد، کاهش یافت.

طلا توان صعود قیمت نیافت
کد خبر: 403458
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۷ ۱۰:۲۹:۰۶

اعتمادآنلاین| بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با 0.3 درصد کاهش، به 1700 دلار و 66 سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و در 1710 دلار و 90 سنت رسید.

به گفته مایکل مک کارتی، مدیر استراتژیست شرکت "سی ام سی مارکتس"، خوش بینی نسبت به دورنمای اقتصادهایی که تسهیل محدودیت‌های قرنطینه را آغاز کرده‌اند، روی معاملات روز جاری تاثیر گذاشته است. همچنین ین ژاپن به عنوان ارز مطمئن حمایت شده و دلار قوی مانده است. بنابراین روشن است که دیدگاه کاملا متفاوتی نسبت به اقتصاد جهانی وجود دارد.

ابهامات پیرامون روابط میان آمریکا و چین نیز ادامه دارد. دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا از چین خواست درباره منشا ویروس کرونا شفاف باشد و همزمان دولت وی سرگرم بررسی وضع تعرفه جدید روی محصولات چینی به تلافی شیوع ویروس کرونا است.

مک کارتی در این باره گفت: تصور نمی کنم اظهارات اخیر رییس جمهور آمریکا به عنوان جنگ تجاری قریب الوقوع تعبیر شود. تردیدهای زیادی در بازار نسبت به اقدام آمریکا در به راه انداختن یک جنگ تجاری دیگر در حالی که اقتصادها هنوز از پاندمی کرونا احیا نشده اند، وجود دارد.

بر اساس گزارش رویترز، آمار اقتصادی جدید نشان داد بخش خدمات آمریکا در آوریل برای نخستین بار در 10 سال و نیم گذشته رشد منفی داشته که منعکس کننده صدمات اقتصادی پاندمی کرونا است. سرمایه گذاران منتظر انتشار آمار شمار متقاضیان دریافت بیمه بیکاری و آمار اشتغال آوریل بخش غیرکشاورزی آمریکا در روز جمعه هستند.

طلا که در شرایط آشفتگی سیاسی و اقتصادی به عنوان یک دارایی امن با افزایش تقاضای سرمایه گذاری روبرو می‌شود، از ابتدای امسال تاکنون که بانک مرکزی آمریکا به منظور تعدیل صدمات اقتصادی پاندمی کرونا، نرخ‌های خود را نزدیک صفر نگه داشته و تریلیون‌ها دلار نقدینگی را به بازارهای مالی تزریق کرده، 12 درصد رشد داشته است. سایر بانک‌های مرکزی و دولتهای جهان نیز برای حمایت از اقتصادشان در برابر تبعات شیوع پاندمی کرونا، اقدامات مشابهی را به اجرا گذاشته‌اند. تحلیلگران می‌گویند اقدامات محرک مالی و پولی گسترده از قیمت طلا در بلندمدت پشتیبانی خواهد کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.4 درصد افزایش، به 1808 دلار و 73 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.1 درصد کاهش، 763 دلار و 73 سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.1 درصد کاهش یافت و به 15 دلار و یک سنت رسید.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها