کد خبر: 403588
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۸ ۰۹:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از پیش‌بینی وال‌استریت ژورنال گزارش می‌دهد:

عربستان در آستانه شورش مردمی قرار گرفت

شرایط بد جامعه عربستان این کشور ثروتمند را در آستانه شورش اقتصادی قرار داده است. وال‌استریت ژورنال در گزارشی از اوضاع اقتصادی و سیاسی عربستان خبر داد، ویروس کرونا باعث شد درآمدهای عربستان از حج و عمره قطع شود و در کنار سقوط بهای نفت ضربه جبران‌ناپذیری به اقتصاد این کشور وارد آید.

عربستان در آستانه شورش مردمی قرار گرفت
کد خبر: 403588
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۸ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| عربستان به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای خاورمیانه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. شرایط بد جامعه عربستان این کشور ثروتمند را در آستانه شورش اقتصادی قرار داده است. وال‌استریت ژورنال در گزارشی از اوضاع اقتصادی و سیاسی عربستان خبر داد و نوشت: ویروس کرونا باعث شد درآمدهای عربستان از حج و عمره قطع شود و در کنار سقوط بهای نفت ضربه جبران‌ناپذیری به اقتصاد این کشور وارد آید.

به گزارش اعتمادآنلاین ، وال‌استریت ژورنال نسبت به واکنش‌های مردمی جامعه عربستان علیه تدابیر سرسختانه و ریاضتی دولت در سایه مقابله با بحران کرونا هم هشدار داده شده است.

بر اساس این گزارش که «روزی جونز» و «دانا عبدالعزیز» تهیه کرده‌اند، احتمال بروز واکنش‌های منفی علیه خانواده حاکم عربستان به دلیل کاهش دستمزدهای بخش دولتی وجود دارد، مساله‌ای که می‌تواند ساختار جمعیتی عربستان را دچار خطر تلاطم کند زیرا تا به امروز خانواده حاکم با توزیع برخی از ثروت‌های نفتی و فراهم کردن فرصت‌های شغلی سکوت جامعه عربستان را در قبال رفتار خود خریده بود؛ اما با کنار رفتن این امتیاز احتمال بروز واکنش‌های سخت جامعه سعودی علیه حاکمانش بسیار زیاد می‌نماید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها