عربستان سعودی| در خانواده سلطنتی چه می‌گذرد؟

در حالی که خانواده شاهدخت بسمه بنت سعود که در بند داعشی‌های زندان‌های عربستان نگهداری می‌شود نسبت به احتمال ابتلایش به کرونا ابراز نگرانی می‌کنند، یک فعال مخالف سعودی از اوضاع دیگر شاهزاده‌های در بند بن‌سلمان سخن گفت.

عربستان سعودی| در خانواده سلطنتی چه می‌گذرد؟
کد خبر: 403614
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۱ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در حالی که خانواده شاهدخت بسمه بنت سعود که در بند داعشی‌های زندان‌های عربستان سعودی نگهداری می‌شود نسبت به احتمال ابتلای او به کرونا ابراز نگرانی می‌کنند، یک فعال مخالف خاندان سلطنتی عربستان سعودی از اوضاع دیگر شاهزاده‌های در بند بن‌سلمان ولیعهد عربستان سعودی سخن گفت.

به گزارش اعتمادآنلاین، خانواده شاهدخت بسمه بنت سعود دختر اولین پادشاه سعودی که در زندان الحائر نگهداری می‌شود نسبت به شیوع ویروس کرونا در این زندان و سرایت بیماری به او و دخترش که در آنجا زندانی هستند ابراز نگرانی کرده‌اند.

به گفته نزدیکان بسمه، مسئولان زندان نسبت به شیوع کرونا بی‌تفاوت بوده و اقدامی برای مقابله با آن انجام نمی‌دهند.

گفته می‌شود این عضو 56ساله خانواده سلطنتی در چارچوب برنامه‌های محمد بن‌سلمان برای فشار بر اعضای خانواده و مقابله با هر نوع مخالفت با سلطنتش در آینده در زندان به سر می‌برد.

در همین راستا سعدالفقیه فعال مخالف رژیم سعودی هم ابعاد جدیدی از اقدامات محمد بن‌سلمان برای کنترل خانواده سلطنتی را افشا کرد و گفت، گرچه تعدادی از شاهزاده‌ها تاکنون آزاد شده‌اند، اما مهم‌ترین شخصیت‌های این خانواده همچون محمد بن نایف که گمان می‌رود می‌توانند برای محمد بن‌سلمان مشکل‌آفرین باشند، همچنان در اسارت او هستند.

این مخالف حکومت در گفت‌وگویی که چندی پیش با یک رسانه قطری انجام داد گفت: «ملک سلمان از آلزایمر رنج می‌برد و این بدان معنی است که هر کسی را که ملاقات کند بعد از پنج دقیقه فراموش خواهد کرد، از این رو هیچ اطلاعی راجع به اوضاع پیرامون خویش ندارد و کلاً شخصیتی منزوی است. علاوه بر این هیچ کسی بدون اجازه پسرش حق ندارد با او ارتباط برقرار کند.»

الفقیه در مورد محل نگهداری شاهزاده‌های سعودی هم گفت: «گویا این شاهزاده‌ها در ویلاهای متعلق به یکی از زندانی‌ها نگهداری می‌شوند.»

به اعتقاد این شخصیت مخالف آل سعود، با وجود تمامی فشارهای موجود جریانی در داخل خانواده دیر یا زود اعتراضات خود را علنی خواهد کرد، زیرا کاسه صبر خانواده در لحظه‌ای لبریز می‌شود و خشم جای سکوت را خواهد گرفت؛ گرچه در حال حاضر نوعی احساس خطر مالی، جانی یا خانوادگی بر یکایک اعضای خانواده حاکم عربستان مستولی شده و آنها را فلج کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها