کد خبر: 403646
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۸ ۱۱:۴۲:۵۵
| |

واکنش مسکو به اظهارات آمریکا در انکار توطئه علیه ونزوئلا

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای گفت: بیانیه‌های واشنگتن مبنی بر اینکه دولت آمریکا با آنچه طی روزهای اخیر در ونزوئلا رخ داده هیچ ارتباطی ندارد، متقاعدکننده نیست.

واکنش مسکو به اظهارات آمریکا در انکار توطئه علیه ونزوئلا
کد خبر: 403646
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۸ ۱۱:۴۲:۵۵

اعتمادآنلاین| وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، اظهارات واشنگتن درخصوص انکار مشارکت در حمله مزدوران در ونزوئلا قانع کننده نیست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای گفت: بیانیه‌های واشنگتن مبنی بر اینکه دولت آمریکا با آنچه طی روزهای اخیر در ونزوئلا رخ داده هیچ ارتباطی ندارد، متقاعدکننده نیست.

وزارت امور خارجه روسیه در این بیانیه به هشدارهای اخیر دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه "تمامی گزینه‌ها" روی میز هستند، اشاره و تاکید کرد که این عبارت به احتمال اقدام نظامی نیز دلالت دارد.

در این بیانیه آمده است: این اقدامات مزدوران به ویژه در دوران پاندمی کرونا مستحق محکومیت صریح و قاطعانه است. در خاک ونزوئلا هیچ جایی برای مزدوران فرستاده شده از کشورهای دیگر وجود ندارد.

وزارت امورخارجه روسیه به ادعای ونزوئلا مبنی بر اینکه دو شهروند آمریکایی بازداشت شده در جریان این عملیات با نیروهای ویژه آمریکا ارتباط دارند، اشاره کرد.

این وزارت خانه "کشورهای مشخصی" را به خاطر دورنمای تونل سیاسی‌شان و همچنین وسواس‌شان برای سرنگونی رئیس جمهور قدرتمند ونزوئلا از راس قدرت محکوم کرد.

نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا روز دوشنبه در تلویزیون ملی ظاهر شد و پاسپورت آمریکایی دو مردی را که در جریان حمله ناکام مزدوران بازداشت شده‌اند، نشان داد.

این در حالی است که ترامپ تاکید کرده که این موضوع هیچ ارتباطی با دولتش ندارد.

روسیه حامی مادورو است؛ شخصی که آمریکا طی یک سال اخیر تلاش‌های ناموفقی برای سرنگونی وی انجام داده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها