مسافربرنمای زورگیر در غرب تهران به دام افتاد

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران جزئیات سه عملیات اخیر ماموران این پلیس در دستگیری سارقان و کشف محموله مرفین را تشریح کرد.

مسافربرنمای زورگیر در غرب تهران به دام افتاد
کد خبر: 403685
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۸ ۱۴:۲۸:۰۷

اعتمادآنلاین| سردار محسن خانچرلی دراین‌باره گفت: ماموران پلیس غرب استان تهران در راستای وظایف ذاتی خود که برخورد با جرائم و مجرمان است، در چند روز گذشته موفق به دستگیری یک سارق مسافربرنما، انهدام یک باند حرفه‌ای سرقت و کشف بیش از 100 کیلوگرم مخدر مرفین شدند.

وی با اشاره به دستگیری سارق مسافربرنما گفت:‌ مدتی قبل فردی با مراجعه به پلیس اعلام کرد که پس از سوار شدن به خودروی یک مسافربر مورد زورگیری قرار گرفته است. در همین راستا نیز تیمی از ماموران پلیس رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.

خانچرلی ادامه داد:‌ همزمان با رسیدگی به این پرونده، شکایات مشابه دیگری نیز به پلیس واصل شد اما در عین یکسان بودن ویژگی ظاهری متهم، خودروی سارق متفاوت بود. به همین دلیل نیز ماموران متوجه شدند که احتمالا این فرد با خودروهای سرقتی دست به سرقت زده و مدتی بعد آن را رها می‌کند.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران گفت:‌ این فرد طعمه‌های خود را به مناطق غیرمسکونی و خلوت برده و در آنجا با تهدید چاقو و سلاح سرد اقدام به سرقت وجه نقد و وسایل همراه آنان کرده بود. به همین دلیل نیز ماموران با تحقیقات میدانی در محل‌های وقوع جرم و نیز بهره‌گیری از دیگر شیوه و شگردهای پلیسی متهم را شناسایی کردند.

وی با اشاره به اخذ دستور قضایی برای دستگیری این مسافربرنما گفت:‌ ماموران در عملیاتی به مخفیگاه این سارق رفته و او را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. با انتقال متهم به مقر پلیسی وی تحت بازجویی قرار گرفت و در اعترافات خود به ارتکاب 30 فقره زورگیری و سرقت تحت پوشش مسافربر اعتراف کرد. همچنین این فرد گفت که خودروهایی که با آن دست به سرقت زده بود هم سرقتی بوده است.

خانچرلی با اشاره به انهدام باند سارقان محتویات داخل خودرو در شهرستان شهریار نیز گفت: رسیدگی به این پرونده نیز پس از وقوع چندین فقره سرقت از قطعات و محتویات داخل خودرو آغاز شد و در جریان آن ماموران متوجه شدند که چند نفر در همکاری با یکدیگر دست به سرقت زده‌اند.

وی اضافه کرد:‌ این افراد نیز از سوی ماموران پلیس شناسایی و مشخص شد که اعضای باند چهار نفر هست که تمامی آنها در عملیاتی غافلگیرانه از سوی ماموران در مخفیگاهشان واقع در شهریار دستگیر و به مقر پلیس منتقل شدند که در جریان بازجویی‌های انجام شده به دستکم 50 فقره سرقت اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران همچنین از کشف 102 کیلوگرم مرفین در عملیات مشترک با پلیس البرز خبر داد و گفت:‌ چند روز پیش منابع خبری از قصد افرادی برای توزیع مرفین در محدوده غرب استان تهران و استان البرز با خبر شده و رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند که در جریان تحقیقات اولیه مشخص شد گزارش واصله صحیح است.

خانچرلی افزود: درهمین راستا مجوز قضایی برای دستگیری این افراد صادر و هماهنگی‌های لازم با پلیس استان البرز نیز انجام شد و سرانجام روز گذشته ماموران با حضور در کمال آباد کرج سه نفر از این سوداگران مرگ را در مخفیگاهشان دستگیر و به مقر پلیس منتقل کردند.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهرا با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه این افراد 102 کیلوگرم مخدر مرفین کشف و ضبط شد، گفت: سه متهم دستگیر شده نیز به جرم خود مبنی بر توزیع مرفین اعتراف کردند.

وی اضافه کرد:‌در مجموع این عملیات‌ها هشت متهم دستگیر شدند، گفت:‌برای این افراد پرونده‌ای تشکیل شده و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها