کد خبر: 403820
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۹ ۱۲:۱۲:۱۰
| |

از سوی بستگان قربانی‌های کووید-۱۹:

دولت فرانسه به سوءمدیریت در بحران کرونا محکوم شد

جمعی از مبتلایان به کووید-19 و بستگان فوتی‌های ناشی از این ویروس در فرانسه، سوءمدیریت دولت برای مقابله با بحران این بیماری همه گیر را محکوم کردند و خواستار جبران خسارت وارده شدند.

دولت فرانسه به سوءمدیریت در بحران کرونا محکوم شد
کد خبر: 403820
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۹ ۱۲:۱۲:۱۰

اعتمادآنلاین| قربانیان و وابستگان جان باختگان ویروس کرونا از دولت می‌خواهند که صندوقی برای جبران خسارت به این منظور بر اساس مدلی که در خصوص قربانیان ناشی از استعمال پنبه کوهی تشکیل شد ایجاد کند.

آنها 43 قربانی و بستگان درگذشتگان ناشی از ابتلا به کرونا هستند که اقدام قانونی علیه دولت انجام داده اند. آنها سوء مدیریت بحران توسط دولت را محکوم کردند.

مصرف پنبه کوهی از حدود سال 1980 میلادی در کشورهای صنعتی جهان به شدت کاهش پیدا کرده ‌است. این در حالی است که در بسیاری از کشورهای در حال توسعه مصرف آن در حال افزایش است. در سال 1996 نخست‌وزیر وقت فرانسه، فرمانی مبنی بر قدغن کردن استفاده از پنبه کوهی صادر کرد.

این فرمان شش ماده‌ای مقرر کرده بود که استفاده از پنبه کوهی در تمام محصولات تا سال 2001 محدود و سپس به‌طور کامل قطع تا از آلودگی زیست‌محیطی ناشی از این ماده جلوگیری شود.

براساس گزارش سنا در سال 2005 ، استفاده از پنبه نسوز در فاصله سال های 1965 تا 1995 باعث مرگ 35هزار نفر در فرانسه شد که این رقم می تواند تا سال 2030 به یکصد هزار نفر برسد.

استنشاق الیاف پنبه کوهی (آزبست) خطرناک است چرا که منجر به فیبروز ریوی و التهاب ریه(آزبستوز) در صورت مواجهه زیاد کارگران با آن شود.

وزارت بهداشت فرانسه با اعلام فوت 178 بیمار دیگر مبتلا به کووید 19، اعلام کرده که با اضافه شدن این تعداد، مجموع قربانیان این بیماری به 25 هزار و 987 نفر رسیده است.

همچنین با ثبت 600 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در فرانسه، مجموع مبتلایان 174 هزار و 791 نفر را شامل می‌شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها