داورزنی:

انتظار همه این است که مربی تیم ملی طراز اول باشد/ ولاسکو در بین مردم محبوبیت دارد/ بازنشسته نیستم

مردم ولاسکو را شخصیتا دوست دارند و شاید نتایج  کواچ و کولاکوویچ هم نتیجه زحمات ولاسکو باشد. با توجه به وضعیت الان که همه چیز در دنیا متوقف شده، ما فعلا برنامه‌ای نداریم. اگر بتوانیم از ولاسکو در المپیک استفاده کنیم این کار را می‌کنیم اما باید ببینیم این امکان وجود دارد و آیا با ما همکاری می‌کند یا خیر. 

انتظار همه این است که مربی تیم ملی طراز اول باشد/ ولاسکو در بین مردم محبوبیت دارد/ بازنشسته نیستم
کد خبر: 403867
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۹ ۱۴:۴۶:۱۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا داورزنی در مورد اینکه آیا مربی آینده تیم ملی ایرانی خواهد بود یا خارجی، اظهار داشت: همانطور که دوستان در جلسه هم‌اندیشی مطرح کردند، هنوز به این نتیجه که مردم و جامعه والیبال چه انتظاری از تیم ملی ما در المپیک دارند نرسیده‌ایم، مشغول بررسی هستیم و روی همه فرضیه‌های ممکن بحث می‌کنیم. برای گروه‌بندی المپیک در شرایطی هستیم که تکلیف تیم ما در مرحله دوم با رقبایمان؛ آمریکا، برزیل، ایتالیا و فرانسه مشخص است. با شرایطی که داریم اگر در گروه خودمان سوم یا چهارم بشویم باید با اول دوم آن گروه مسابقه بدهیم.

داورزنی ادامه داد:‌ باید نسبت به انتظارات مردم شرایطی ایجاد کنیم که تیم ملی به اهداف خودش دست پیدا کند. در حال بررسی هستیم که اگر امکان داشته باشد با حضور یک مربی طراز اول که ضریب موفقیت ما را افزایش بدهد کار کنیم. جایگزین کردن مربی از بین گزینه‌هایی که داریم کار سختی است. باید یک فرد طراز اول را مجاب کنیم که در کوتاه‌مدت در تیم ما حضور داشته باشد و در حال بررسی این موضوع هستیم. رده نوجوانان و جوانان با رده بزرگسالان در المپیک بسیار متفاوت است. مربیگری در باشگاه داخلی با تیم ملی تفاوت دارد و ما مشغول بررسی هستیم. طی روزهای آینده یکی دو نشست هم‌اندیشی دیگر برگزار می‌کنیم تا به جمع‌بندی برسیم.

رئیس فدراسیون والیبال در مورد اینکه گفته می‌شود داورزنی قصد دارد کار تیم ملی را با یک مربی ایرانی ادامه بدهد و در روزهای نزدیک به المپیک یک مربی طراز اول خارجی انتخاب کند، گفت: تیم بزرگسالان ما تا آخر امسال فعالیت برون‌مرزی ندارد. امیدوارم از این شرایط کرونایی عبور کنیم. دو رویداد مهم تیم ملی، لیگ ملت‌ها و المپیک بود، الان تیم ملی برنامه‌ای ندارد. در این شرایط مربیان ما داخل کشور کار باشگاهی خودشان را انجام می‌دهند. انتخاب مربی به این برمی‌گردد که گزینه‌های روی میز ما کدام‌ها هستند که سعی می‌کنیم در این مورد طی روزهای آینده به جمع‌بندی برسیم.

وی در مورد اینکه ولاسکو در بین مردم محبوبیت دارد و حضور او در تیم ملی حتی به عنوان مشاور تا چه حدی جدی است، اظهار داشت: در حال بررسی همه ظرفیت‌هایی هستیم که می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم تا بدانیم کدام را نهایی کنیم. یکی از این افراد خود ولاسکو است که مردم حس خوبی نسبت به او دارند. مردم ولاسکو را شخصیتا دوست دارند و شاید نتایج کواچ و کولاکوویچ هم نتیجه زحمات ولاسکو باشد. او مسئولیتی در تیم ایتالیا و قراردادی با آنها دارد. با توجه به وضعیت الان که همه چیز در دنیا متوقف شده، ما فعلا برنامه‌ای نداریم. اگر بتوانیم از ولاسکو در المپیک استفاده کنیم این کار را می‌کنیم اما باید ببینیم این امکان وجود دارد و آیا با ما همکاری می‌کند یا خیر.

رئیس فدراسیون والیبال در مورد اینکه فدراسیون جهانی به طور کامل قید برگزاری لیگ ملت‌ها را نزده، عنوان کرد: این مسئله جزو بحث‌هایی است که تقریبا روز گذشته نهایی شد و ابلاغ خواهد شد. نظر جمیع کشورهای عضو دپارتمان لیگ ملت‌ها این است که امسال لیگ را برگزار نکند. با توجه به ارتباطی که با بعضی از کشورها دارم امسال لیگ ملتها نداریم.

وی در مورد اینکه چقدر به استفاده از مربیان ایرانی و حمایت از آنها اعتقاد دارد، گفت: تیم ما الان شرایطی دارد که چند بازیکن آن جزو نفرات برتر جهان هستند. اگر تیمی را کسی نتواند اداره کند تیم او را اداره می‌کند. در حال بررسی هستیم که چه کسی می‌تواند این تیم را در المپیک اداره کند چون بازیکنانی در آن بازی می‌کنند که طراز جهانی دارند و در بالاترین سطح مسابقات جهانی حاضر شده‌اند. انتظار همه این است که مربی تیم ملی طراز اول باشد. البته مربیان داخلی ما هم این توانمندی را دارند.

داورزنی در مورد اینکه گفته می‌شود با انگیزه و انرژی قبلی خودش به والیبال نیامده، عنوان کرد: من حضور در فدراسیون والیبال را به معاونت وزارت ورزش ترجیح دادم. کسی که بی‌انگیزه باشد این کار را می‌کند؟ تلاش‌مان این است که به موفقیت‌هایی که مردم انتظار دارند برسیم و این اهداف را جامه عمل بپوشانیم.

رئیس فدراسیون والیبال در مورد اینکه کمیته‌های این فدراسیون منسجم نیستند و از اعضای هیأت مدیره فقط مونسان و محمدی مشخص شده‌اند، اظهار داشت: الباقی در فرایند ابلاغ هستند. بحث نایب رئیس آقایان و بانوان و سایر کمیته‌ها بحثی است که در حال رایزنی هستیم. این کار فرایند خودش را دارد و باید تأیید صلاحیت‌ها انجام شود. در زمانی که احکام صادر شود آنها را اعلام می‌کنیم. نگران بحث کمیته آموزش و داوران نباشید این کار انجام خواهد شد.

وی در مورد اینکه چقدر مصرّ است که رقابت‌های لیگ برتر والیبال قانونمند شوند، گفت: به احمتال زیاد شهریورماه لیگ امسال را شروع خواهیم کرد. چند روز قبل هم به همه باشگاه‌هایی که در لیگ برتر هستند ابلاغ کردیم برای فرایند ثبت‌نام تسویه حساب و... اقدام کنند. اصلاحاتی هم در آئین‌نامه لیگ انجام دادیم. وایلد کارت را برداشتیم که همه تیم‌ها باید برای کسب سهمیه و صعود از مرحله قبل بتوانند بالا بیایند. اینطور نیست که تیمی بگوید با فلان مبلغ می‌خواهیم هزینه کنیم و فدراسیون هم بگوید خوش آمدید بفرمائید به لیگ برتر.

داور زنی که با برنامه ورزش و مردم گفت و گو می‌کرد، ادامه داد: مطمئن باشید امسال با برنامه‌ریزی که کردیم، حتی اگر تعداد تیم‌های واجد شرایط کمتر از 12، مثلا10 و یا حتی 8 تیم باشد، سعی می‌کنیم لیگ برتر منظم‌تری برگزار کنیم و تیم‌هایی که تعهدات قبلی را انجام نداده و با مشکل وارد لیگ شدند و ممکن است برای لیگ هم مشکل ایجاد کنند، حضور نداشته باشند. با آئین‌نامه‌ای که تنظیم شده و ابلاغی که کردیم، سعی می‌کنیم با برنامه‌ریزی بهتر به لیگ برتر ارزش بدهیم. حضور در لیگ به گونه‌ای خواهد بود که مثلا اگر کسی بگوید من سهمیه را می‌فروشم، کسی که بخواهد وارد لیگ شود بیاید امتیاز تیمی که از دسته یک آمده یا در سوپر لیگ حضور دارد و هزینه‌های را انجام داده را بخرد. این جزو کارهایی است که امسال اتفاق خواهد افتاد.

رئیس فدراسیون والیبال در مورد مساله بازنشستگی خودش عنوان کرد: همه ما باید از قانون تمکین کنیم و به آن احترام بگذاریم. فردی که بازنشسته است را سازمان مربوطه به ابلاغ می‌کند. مطرح شد که داورزنی درخواست بازگشت به کار کرده، من از کار نرفته بودم که بخواهم برگردم. این بحث‌ها نکاتی است که وزارت ورزش دنبال می‌کند. اینطور نیست که بازنشسته باشم و بخواهم به کارم ادامه بدهم. کسی که بازنشسته شده به او ابلاغ می‌شود و می‌گویند از آن تاریخ نمی‌تواند به کارش ادامه بدهد. اما کسی که بازنشسته نشده و کارمند دولت است، تا زمانی که دستگاه اجرایی بازنشسته‌اش نکرده می‌تواند به کارش ادامه بدهد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها