کد خبر: 403939
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۰ ۰۹:۰۹:۲۵
| |

وقتی فدراسیون با یک هیات استانی قهر می‌کند

تعلیق فعالیت‌های هیات ژیمناستیک استان گلستان به دلیلی عجیب!

 دبیر هیات ژیمناستیک استان گلستان می‌گوید که بیش از دو سال است این هیات با سرپرست اداره می‌شود و کلیه فعالیت‌های هیات ژیمناستیک این استان از طرف رییس فدراسیون ژیمناستیک تعلیق شده است. تعلیقی که طبق مکاتبه فدراسیون به دلیل نداشتن رییس انجام شده است.

تعلیق فعالیت‌های هیات ژیمناستیک استان گلستان به دلیلی عجیب!
کد خبر: 403939
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۰ ۰۹:۰۹:۲۵

اعتمادآنلاین| حامد اخوان دبیر هیات ژیمناستیک استان گلستان و رئیس سابق کمیته مسابقات و رئیس سابق سازمان لیگ فدراسیون ژیمناستیک درباره اداره شدن هیات ژیمناستیک این استان با سرپرست گفت: هیات ژیمناستیک استان گلستان یکی از قدیمی‌ترین و همراه‌ترین هیات‌های ژیمناستیک کشور در امر آموزش و استعداد پروری بوده است اما متاسفانه بیش از دو سال است که هیات ژیمناستیک این استان با سرپرست اداره شده و به نظر می رسد فدراسیون ژیمناستیک با این هیات استان مشکل دارد.

او افزود: هیات های استانی بازوان اجرایی فدراسیون محسوب می‌شوند و حقیقت امر این است که برای مدیریت ورزش ژیمناستیک در استان‌ها، اهالی ژیمناستیک همواره سعی کرده‌اند تا یا از فردی توانمند که قابلیت های فنی بالایی دارد استفاده کنند و یا از فردی که بتواند منابع مالی و تسهیلاتی را به سمت این ورزش سرازیر نماید. با این حال خسروی (سرپرست فعلی هیات ژیمناستیک استان گلستان) که مدیری شناخته شده و با سابقه است، به اصرار من و دوستاران ژیمناستیک این پست را قبول کرد و تا اینجا تمام کارها در این هیات به خوبی انجام شده است.

اخوان بیان کرد: ما درصدد برگزاری انتخابات و مشخص شدن تکلیف این هیات هستیم ولی تا زمانی که مشخص نیست که چه زمانی انتخابات برگزار می‌شود ما آقای خسروی را ترجیح می‌دهیم. او برای این استان خیلی زحمت کشید و بودجه‌هایی برای گرگان و گنبد گرفت. سوال من از شما این است که چند تا رئیس هیات می‌شناسید که در مدت زمان کم حضورش بتواند مجوز تاسیس دو باشگاه ژیمناستیک برای شهرستان های محروم این استان را بگیرد؟

رئیس سابق کمیته مسابقات فدراسیون ژیمناستیک گفت: من نمی‌دانم این فشار فدراسیون چه معنی می‌دهد و برای چییست؟ چرا فدراسیون ژیمناستیک اصرار دارد آقای خسروی به عنوان سرپرست حضور نداشته نباشد. بهانه‌ی فدراسیون این است که چون خسروی در این استان ساکن نیست نمی‌تواند در انتخابات شرکت کند. من به آنان می‌گویم که اکنون ارتباطات پیشرفت زیادی کرده و می‌توانم با او در هر جای دنیا ارتباط برقرار کنم و کارهایی را فدراسیون سیاست گذاری کرده است را در این استان پیش ببریم.

او در پاسخ به اینکه چه زمانی انتخابات هیات استان شما برگزار می‌شود؟‌پاسخ داد: برای خرداد ماه از طرف اداره کل وزارت ورزش قرار گذاشته شد که مجمع را برگزار کنند. اداره کل ورزش استان گفته که به دستور فدراسیون ژیمناستیک او نباید کاندیدای ریاست هیات استان شود‍! اگر خسروی در هیات حضور پیدا نکند من هم از این سمت استعفا خواهم داد چرا که کار با دستان بسته، بی پولی و بی اختیار بودن، اجرای امور هیات بی معناست.

اخوان همچنین تاکید کرد: هیات ژیمناستیک این استان از طرف فدراسیون ژیمناستیک تعلیق شده است! همگی در هیات منتظر بودیم که خسروی ابلاغش را بگیرد و بیش از یک سال است که این قول را به او داده شده اما هنوز این کار انجام نشده است. با این تفاسیر چون هیات به مدت زیادی با سرپرست اداره شده بود از فدراسیون نامه زده شد که هیات استان شما تعلیق شد! حتی ما را به جلسات مربوط به برگزاری انتخابات این استان دعوت نکردند.

او با انتقاد از رفتار مسوولان فدراسیون ژیمناستیک گفت: هفته گذشته تماسی با رییس فدراسیون داشتم که جواب من را ندادند. در نهایت با یکی دیگر از مسوولان فدراسیون صحبت کردم و به آنان گفتم که شما به دلیل اینکه این هیات با سرپرست اداره می‌شود آن را تعلیق کرده‌اید با وجود این که دبیر هیات حضور داشت و تمام کارهای اجرایی را طبق تبصره 2 ماده 11 آیین نامه هیات های ورزشی استان ها انجام می‌داد. در مقایسه انجام امور اجرایی مگر نه اینکه تا همین چند ماه پیش دبیر فدراسیون به عنوان اجرایی ترین فرد فدراسیون ژیمناستیک بین تهران و استان مرکزی در تردد بود و حالا هم پس از استعفا عملا چند ماه است که حضور ندارد، آیا فعالیت‌های فدراسیون معلق شده است؟ آیا در این شرایط فدراسیون را تعلیق می کنند؟

دبیر هیات ژیمناستیک استان گلستان بیان کرد: من خودم با پنجاه سال سابقه در ژیمناستیک و به عنوان دبیر هیات تمام امور را انجام خواهم داد و هیچ مشکلی هم با این موضوع ندارم. من از سال 1355 به عنوان دبیر و از سال 1356 به عنوان رئیس هیات ژیمناستیک استان مازندران با این ورزش همکاری کردم. من در حوزه قهرمانی حضور داشته و هم در حوزه های اجرایی. اخیراً هم که در جایگاه رئیس کمیته مسابقات و رئیس سازمان لیگ باشگاه های کشور بودم اما قبل از نوروز امسال به خاطر برخی از رفتارهای که از فدراسیون دیدم از سمت خود استعفا دادم.

اخوان با بیان اینکه من طی این سال ها و تجربه فراز و نشیب های مدیریتی ژیمناستیک را با تمام وجود درک می کنم، گفت: ژیمناستیک زندگی من است و نمی‌دانم چرا فدراسیون این همه فشار می‌آورد. فدراسیون اجازه نمی‌دهد که این استان برنامه های خود را اجرا کند و فعالیت‌های هیات استان را تعلیق کرده است. متقابلاً جلساتی که مربوط به تصمیم‌گیری در خصوص ژیمناستیک این استان است، با هماهنگی فدراسیون برگزار می‌شود از ما نیز در آن دعوت نمی‌شود.

رئیس سابق سازمان لیگ فدراسیون ژیمناستیک گفت: در جلساتی که برای برگزاری انتخابات لازم بود انجام بشود باید 5 تا از روسای شهرستان‌ها را انتخاب می‌کردند. جالب آن بود که مسئولین هیات های گرگان و گنبد به جلسات دعوت نشدند. گرگان و گنبد از قطب های ژیمناستیک ایران بوده و سوال این است که چرا برای انتخابات هیات استان کسی از مسئولین این دو شهرستان در لیست حضور ندارند؟ حالا حتی اگر با این شرایط انتخابات هیات استان نیز برگزار شود به ما حق دهید که نگران گزینش افراد رای دهنده باشیم.

دبیر هیات ژیمناستیک استان گلستان در پایان افزود: در بعضی از ورزش‌ها ممکن است کسی قهرمان باشد و بلافاصله بعد از آن کسی دیگر جای او را بگیرد اما در ژیمناستیک این‌گونه نیست. برای قهرمانی در این رشته سال ها نیاز به زحمت و تلاش دارید. کسی که ژیمناستیک کار می کند این ورزش قسمتی از زندگی او شده است. من 50 سال است که در این ورزش حضور دارم چه به صورت ورزشکار و چه به صورت مسئول. ژیمناستیک در خون من است و نمی‌توانم از او دل ببرم. متاسفم کسانی که در ورزش حضور دارند و این مسائل را درک نمی‌کنند و چشم بر روی حواشی ژیمناستیک که نسبت به گذشته از متن آن هم بیشتر شده چشم بسته‌اند و فقط قهرمانی ستارگان خود ساخته این ورزش را می بینند. امیدوارم که اوضاع بهتر شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها