مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ تخمگذار اعلام کرد:

سقوط قیمت تخم‌مرغ به کمتر از کیلویی 5 هزار تومان

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ تخمگذار کشور، از سقوط قیمت تخم‌مرغ به کمتر از نرخ پنج هزار تومان درب واحدهای تولیدی خبر داد.

سقوط قیمت تخم‌مرغ به کمتر از کیلویی 5 هزار تومان
کد خبر: 404007
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۰ ۱۲:۳۴:۲۱

اعتمادآنلاین| رضا ترکاشوند افزود: قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب واحدهای تولیدی از اواسط هفته گذشته تاکنون به کمتر از پنج هزارتومان رسیده که ادامه این روند ضرر هنگفتی را برای صنعت مرغ تخمگذار کشور به همراه خواهد داشت.

وی اظهارداشت: قیمت تمام شده هر کیلوگرم تخم مرغ در سالجاری طبق افزایش نرخ تورم و آنالیز هزینه‌های تمام شده تولید حدود 10 هزارتومان است درحالی که اکنون این محصول را نصف قیمت از تولیدکنندگان خریداری می‌شود.

به گفته وی، البته در ماه مبارک رمضان با افت مصرف تخم مرغ روبرو هستیم.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ تخمگذار کشور گفت: سال گذشته قیمت مصوب هر کیلوگرم تخم مرغ هفت هزار و 740 تومان بود که البته این نرخ با توجه به عرضه نهاده‌های طیور با ارز رسمی 4200 تومانی تعیین شده بود.

وی اضافه کرد: این درحالیست که از ابتدای سال تاکنون بخش قابل توجهی از نهاده‌های مورد نیاز طیور از جمله ذرت و کنجاله سویا با نرخ آزاد خریداری می‌ شود.

ترکاشوند با بیان اینکه میزان تولید تخم مرغ در سال 98 به یک میلیون و 100 هزارتن رسید گفت: برای استمرار تولید باید از ضرر تولیدکنندگان جلوگیری شود که این امر حمایت دولت را در تامین نهاده های مورد نیاز تولید با ارز مصوب را می طلبد.

به گزارش ایرنا، سال گذشته بیش از 41 هزارتن و در فروردین ماه امسال 10 هزارتن تخم مرغ به کشورهای هدف صادر شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها