کد خبر: 404014
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۰ ۱۲:۵۵:۲۰
| |

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور:

مرغداران نیمی از نهاده‌های دامی را با نرخ آزاد تهیه می‌کنند/ ادامه مشکلات در تامین ذرت و سویا/ برای قیمت جدید مرغ مصوبه‌ای ابلاغ نشده است

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور گفت: مرغداران حداقل نیمی از نهاده‌های دامی مورد نیاز خود از بازار آزاد و با قیمت بالاتر از نرخ مصوب خریداری می‌کنند.

مرغداران نیمی از نهاده‌های دامی را با نرخ آزاد تهیه می‌کنند/ ادامه مشکلات در تامین ذرت و سویا/ برای قیمت جدید مرغ مصوبه‌ای ابلاغ نشده است
کد خبر: 404014
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۰ ۱۲:۵۵:۲۰

اعتمادآنلاین| حبیب اسدالله نژاد با اشاره به ادامه مشکلات مرغداران در تامین نهاده‌های دامی، اظهار کرد: شرایط نسبت به یک ماه پیش بهتر شده است، اما همچنان مرغداران حداقل نیمی از نهاده‌های دامی مورد نیاز خود را از بازار آزاد و با قیمت بالاتر از نرخ مصوب خریداری می‌کنند.

وی ادامه داد: مهمترین این نهاده‌ها ذرت و سویا هستند که مرغداران در تامین آن‌ها با مشکل روبه رو شده‌اند.

به گفته اسدالله نژاد؛ علاوه بر مشکلات مربوط به تامین، این دو نهاده با قیمت بالاتر از نرخ مصوب در بازار عرضه می‌شود.

وی قیمت حال حاضر هر کیلوگرم ذرت در بازار آزاد را 2 هزار و 400 تا 2 هزار 450 تومان و قیمت هر کیلوگرم سویا را به طور متوسط 4 هزار و 500 تومان عنوان کرد.

اسدالله نژاد یادآور شد: آخرین قیمت مصوب هر کیلوگرم ذرت در ستاد تنظیم بازار 1 هزار و 500 تومان و قیمت مصوب هر کیلوگرم سویا 2 هزار و 450 تومان است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا مرغداران از سهمیه نهاده‌های دامی که شرکت پشتیبانی امور دام برای مرغداران در نظر گرفته استفاده نمی‌کنند، گفت: برخی مرغداران موفق به دریافت این سهمیه می‌شوند، اما تعداد بسیاری از آن‌ها به دلیل اینکه نهاده های تخصیص یافته به میزان نیاز واحدهای مرغداری نسیت موفق به دریافت نهاده از شرکت پشتیبانی امور دام نمی شوند.

اسدالله نژاد درباره آخرین وضعیت اعلام نرخ مصوب جدید مرغ، اظهار کرد: هفته گذشته ستاد تنطیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت، تشکل‌های تولیدی و وزارت جهاد کشارزی را مکلف کرد بازار را به گونه‌ای مدیریت کنند که قیمت جوجه یک روزه و گوشت مرغ بیش از هفت درصد نوسان افزایشی با هدف حمایت از مصرف کننده یا کاهشی با هدف حمایت از تولیدکننده نداشته باشد، اما هنوز مصوبه‌ای برای قیمت جدید مرغ ابلاغ نشده است.

وی ضمن انتقاد نسبت به تصمیم ستاد تنطیم بازار برای قیمت، قیمت مصوب منطقی خرید هر کیلوگرم مرغ از مرغداران با توجه به هزینه تمام شده را حداقل 11 هزار تومان و قیمت برای مصرف کننده را 15 هزار تا 15 هزار و 500 تومان اعلام کرد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها