جزئیاتی از جشنواره فیلم کوتاه «یک دقیقه قرنطینه»

جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه موبایلی با موضوع «یک دقیقه قرنطینه» به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و با همراهی جمعی از هنرمندان و سینماگران برگزار می‌شود.

جزئیاتی از جشنواره فیلم کوتاه «یک دقیقه قرنطینه»
کد خبر: 404037
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۰ ۱۳:۴۶:۴۱

اعتمادآنلاین| این جشنواره با هدف به اشتراک گذاشتن تجربیات مردم جهان در طول دوران قرنطینه برای مبارزه با بیماری کووید 19 راه‌اندازی شده است تا از قاب دوربین‌های خود، تجربه‌های شیرین، تلخ، دلتنگی، بیکاری، شادی و امید و حتی مرگ را به تصویر بکشند.

در متن فراخوان این جشنواره آمده است: «در تاریخ معاصر هیچ‌گاه بشر این‌چنین تجربه فراگیری را لمس نکرده بود که ترس‌های مشترکی را، محبوس در خانه‌هایشان تجربه کنند.

بی‌شک این تجربه نقطه آغازین دیگری برای همه انسان‌هاست برای ادامه زندگی. به همین دلیل بر آن شدیم تا با ترتیب دادن جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه موبایلی تحت عنوان «یک دقیقه قرنطینه» بتوانیم خلاقیت عمومی را در کمبود امکانات و عدم دسترسی به ابزار و تجهیزات حرفه ای، محک زده و از کمترین، بهترین بسازیم.»

جشنواره فیلم‌های موبایلی «یک دقیقه قرنطینه» در موضوعات مختلفی تعریف شده است شامل:

* قرنطینه/ زندگی/ عشق/ دین.

*قرنطینه/ خانواده/ کودکان/ کمک به فقرا/ کمک به دیگران.

*قرنطینه/ روان/ خشونت خانگی/ تجربه تنهایی/ خودپیدایی.

*قرنطینه / بیماری‌های خاص/ سالمندان .

بخش ویژه/ بی‌قرنطینه‌ها.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در دو بخش حرفه‌ای و آماتور در دو بخش داخلی و خارجی به دبیرخانه جشنواره به نشانی: http://miladtower.tehran.ir و یا به پیج اینستاگرام اختصاص‌یافته این جشنواره به آدرس @One_minute_Quarantine و کانال تلگرامی https://t.me/One_minute_Qurantine ارسال کنند.

آثار رسیده از سوی حسین شوندی، ثریا تیموری و مریم ادیبی بازبینی می‌شود و سپس توسط هیات داوران شامل رضا بنفشه‌خواه، سعید سلطانی، وحید موساییان، غلامحسین شاه علی ، سیروس کهوری‌نژاد، آزیتا موگویی و ساغر خواجه امیری مورد قضاوت نهایی قرار می‌گیرد.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را از تاریخ 20 اردیبهشت تا 20 خردادماه به دبیرخانه جشنواره مستقر در برج میلاد تهران ارسال کنند.

جوایز:

بخش آماتور : سه نفر اول هر کدام هشت میلیون ریال. سه نفر دوم هر کدام شش میلیون ریال. سه نفر سوم هر کدام پنج میلیون ریال.

بخش حرفه‌ای : سه نفر اول هر کدام بیست میلیون ریال. سه نفر دوم هر کدام 10 میلیون ریال . سه نفر سوم هر کدام هفت میلیون ریال.

بخش بین الملل : دو نفر اول هر کدام 400 دلار . دو نفر دوم هر کدام 300 دلار. دو نفر سوم هر کدام 250 دلار.

این جشنواره با همیاری موسسه فرهنگی هنری خوش نگار اجرا می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها