کد خبر: 404068
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۰ ۱۵:۴۴:۲۱
| |

بانوی المپیکی:

اردوهای متمرکز تیم ملی تیراندازی قابل اجرا است

دختر المپیکی تیم ملی تیراندازی ایران گفت: بسیاری از کشورها تمرینات متمرکز را آغاز کرده و با توجه به تعداد محدود ملی‌پوشان تیراندازی با برنامه‌ریزی و تدابیر درست بهداشتی، ما نیز می‌توانیم اردوهای متمرکز را آغاز کنیم.

اردوهای متمرکز تیم ملی تیراندازی قابل اجرا است
کد خبر: 404068
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۰ ۱۵:۴۴:۲۱

اعتمادآنلاین| نجمه‌ خدمتی افزود: اواخر بهمن ماه از مسابقات آزاد تیراندازی در دانمارک به ایران برگشتیم و قرار شد پس از یک هفته استراحت سر تمرینات حاضر شویم و اواخر اسفند ماه راهی نخستین مرحله جام جهانی در دهلی‌نو شویم. شیوع کرونا موجب لغو مسابقات جهانی و متعاقب آن تمرینات تیم ملی شد اما تمرینات از همان اسفند ماه به صورت غیر متمرکز و به شکل آنلاین با نظارت کامل «الهام هاشمی» سرمربی تیم ملی آغاز شد.

دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون اظهار داشت: پس از عید و با اعلام لغو مسابقات المپیک 2020 توکیو از شدت تمرینات ما کاسته شد و از اواخر فروردین ماه، تمرینات آنلاین به صورت تصویری در حال انجام است، اما تمرینات آنلاین با اردوهای تیم ملی بسیار متفاوت است. ‌در این تمرینات امکان شلیک واقعی وجود ندارد و از سوی دیگر به لحاظ ابعاد باید در فواصل 10 و 50 متری تمرینات انجام شود اما با توجه به فضای موجود در خانه، به طور قطع این امر بر روند آماده‌سازی نیز اثر گذار است.

این تیرانداز که نخستین سهمیه المپیک توکیو را برای کاروان ورزشی ایران را کسب کرده است، افزود: تمرین تیراندازی در خانه مثل بیشتر رشته‌های ورزشی کار ساده‌ای نیست و معتقدم با اتخاذ برنامه‌های حساب شده و برخی تدابیر از جمله کاهش رفت و آمد ملی‌پوشان از اردو به بیرون و بالعکس می‌توانیم به صورت متمرکز در کمپ تیم ملی تمرینات خود را دنبال کنیم. ‌

وی در پاسخ به این سووال که آیا کاهش رنکینگ تیراندازان، تاثیری بر روند شرکت آنان در مسابقات جهانی یا المپیک دارد یا خیر؟ گفت: ‌رنکینگ بحثی مستقل از آماده‌سازی و توانمندی تیراندازان است و از قوانین خاصی پیروی می‌کند. تیراندازان برای کسب امتیاز و افزایش رنکینگ خود باید در چند مسابقه جهانی و مسابقات دیگر شرکت کنند تا امتیاز رنکینگ آنان افزایش یابد. البته با توجه به اینکه سهمیه المپیک را کسب کرده‌ام، رنکینگ تاثیری بر حضور من در المپیک ندارد اما برای کسانی که قصد دارند از طریق امتیاز رنکینگ، سهمیه بگیرند این مساله اهمیت زیادی دارد.

این تیرانداز جوان در خصوص دلایل کاهش رنکینگش در رده‌بندی جهانی گفت: ‌اردیبهشت سال گذشته من افتخار کسب نخستین سهمیه المپیکی کشورمان را داشتم و به همین دلیل و برای دادن شانس کسب سهمیه به سایر نفرات تیم ملی، به برخی مسابقات اعزام نشدم و یا در ترکیب اصلی نبوده و در ذخیره (ام کیو اس) قرار داشتم.

خدمتی اظهار داشت: به طور قطع همانطور که تمرینات خود را به صورت آنلاین دنبال می‌کنیم، رقبا نیز با استفاده از فرصت ایجاد شده در حال تمرین با امکانات بهتری هستند و ای کاش مسوولان ورزش با توجه به تعداد کم ملی‌پوشان، امکان تمرین متمرکز را برای این رشته فراهم کنند.

وی در خصوص مشکل همیشگی تیراندازان ایرانی یعنی کمبود فشنگ نیز خاطر نشان کرد: ‌این مشکل جدیدی نیست و همیشه با این مشکل مواجه بودیم و تقریبا همه تیراندازان با این شرایط عادت کرده‌اند و شاید همین سختی‌ها موجب توانمندی بیشتر ما شده است.

دارنده سهمیه المپیک توکیو افزود: ‌در صورت عادی‌تر شدن شرایط و فراهم کردن فضاهای تمرینی برای حضور تیراندازان، امیدواریم مسوولان و فدراسیون، همانطور که ما برای برافراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی تلاش می‌کنیم، آنان نیز برای تامین فشنگ و امکانات مورد نیاز تلاش کنند تا به امید خدا شانس ما برای کسب سکو و مدال در المپیک افزایش یابد.

خدمتی در پایان گفت: ‌هر محدودیتی می‌تواند فرصت هم تلقی شود، در سال‌های اخیر به صورت بسیار طولانی در اردوها حضور داشتیم و زمان کافی برای بودن در کنار خانواده را نداشتیم ‌و اکنون با شیوع کرونا این فرصت فراهم شده تا مدت بیشتری را با خانواده سپری کنیم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها