کد خبر: 404076
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۱ ۰۷:۵۳:۰۰
| |

زهرا صدراعظم نوری عنوان کرد:

پایین بودن تاب‌آوری پایتخت برای در امان ماندن از زلزله با ریشتر بالا

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری تهران گفت: پایگاه‌های مدیریت بحران در تمامی مناطق پایتخت احداث شده است تا تجهیزات مورد نیاز در آن جا نگهداری شود، اما باید تاکید کرد که ظرفیت پایگاه‌های مدیریت بحران به شکلی نیست که مردم در آن جا اسکان پیدا کنند.

پایین بودن تاب‌آوری پایتخت برای در امان ماندن از زلزله با ریشتر بالا
کد خبر: 404076
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۱ ۰۷:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در تشریح آخرین وضعیت آمادگی مدیریت شهری پایتخت برای مقابله با زلزله احتمالی گفت: پایگاه‌های مدیریت بحران با هدف استقرار تیم و تجهیزات امدادی و مدیریت بحران ساخته شده است تا در زمان وقوع بحران کار مدیریت حادثه از سوی مسئولان و مدیران از همان جا انجام شود.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری تهران افزود: پایگاه‌های مدیریت بحران در تمامی مناطق پایتخت احداث شده است تا تجهیزات مورد نیاز در آن جا نگهداری شود، اما باید تاکید کرد که ظرفیت پایگاه‌های مدیریت بحران به شکلی نیست که مردم در آن جا اسکان پیدا کنند.

نوری ادامه داد: فضا‌هایی که برای حضور مردم تعبیه می‌شود فضای باز است مانند بوستان‌ها که این مکان‌ها در نفس خود در زمان بروز حوادثی مانند سیل و زلزله نباید خطر آفرین باشند که این نقاط از سوی شهرداری تهران شناسایی شده‌اند.

او با اشاره به برنامه شهر آماده، شهروند آگاه که از سوی شهرداری تهران تهیه شده است، گفت: شهروندان می‌توانند با نصب این برنامه بر روی تلفن‌های همراه خود از تعداد و شکل پراکندگی نقاط امن برای استقرار خود در زمان بروز حادثه آگاهی پیدا کنند و خدمات مورد نیاز را در آن جا دریافت کنند.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری تهران در تشریح ویژگی‌های نقاط امن موجود در پایتخت گفت: بوستان‌ها دارای امکاناتی مانند سرویس بهداشتی و آبخوری هستند و در کنار آن نیز همکاری لازم با سازمان آتش نشانی شهرداری و شرکت آب منطقه‌ای تهران انجام شده است تا در برخی از نقاط تهران مخازن ذخیره آب اضطراری جا نمایی شده تا در صورت نیاز تا 72 ساعت نیاز آب شرب پایتخت را تامین کند.

نوری ادامه داد: این مخازن می‌تواند در صورت بروز آتش‌سوزی در پایتخت به عنوان منبع تغذیه شهری جهت اطفاء حریق مورد استفاده قرار بگیرند.

او در پاسخ به این سوال که آیا شهر تهران آمادگی زلزله با ریشتر بالا را دارد یا خیر گفت: با توجه به جمعیت چند میلیون نفری، میزان تاب آوری پایتخت پایین است، اما در کنار تمام تلاش‌های انجام شده باز هم تاب آوری تهران پایین است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها