کد خبر: 404089
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۱ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران:

تعهد آمریکا به امنیت متحدانش در خلیج فارس اصلا تغییری نمی‌کند

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در مصاحبه‌ای گفت، تعهدات واشنگتن برای تضمین امنیت متحدانش در حوزه خلیج فارس و با وجود تغییر در موضع نیروها در منطقه اصلا تغییری نمی‌کند.

تعهد آمریکا به امنیت متحدانش در خلیج فارس اصلا تغییری نمی‌کند
کد خبر: 404089
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۱ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| برایان هوک، فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران در گفتگویی با شبکه خبری CNBC گفت: ماموریت ما اصلا تغییر نمی‌کند.

ما با شرکا و متحدانمان در منطقه همکاری می‌کنیم و در کنار آنها هستیم. ما هر کاری برای حفاظت از منافع آمریکا انجام می‌دهیم.

این اظهارات از سوی هوک در پی اخباری مطرح شد که پنتاگون در حال خارج کردن دو سیستم ضد موشکی پاتریوت از عربستان است. این اقدام به نظر یک کاهش در موضع گیری بزرگ نظامی برای بازدارندگی در برابر ایران است.

برایان هوک همچنین این مساله را نیز زیر سوال برد که کاهش فعالیت‌های نظامی و خارج کردن سیستم‌های ضد موشکی از منطقه به معنای این است که آمریکا دیگر ایران را تهدید نمی‌بیند و ادامه داد: نه به هیچ وجه چنین معنایی ندارد. سطح نیروهای ما با توجه به شرایط کم و زیاد می‌شود اما ماموریت ما کمافی سابق است. ماموریت ما به هیچ وجه تغییری نمی‌کند. ما در کنار شرکا و متحدانمان در منطقه می‌مانیم. ما هر کاری برای دفاع از منافع آمریکا انجام می‌دهیم.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از مه سال گذشته میلادی و در واکنش به تنش‌های بیش از حد با ایران 14 هزار سرباز دیگر به منطقه اعزام کرده است.

برایان هوک در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا مالیات دهندگان آمریکایی باید اشتراک در هزینه‌های دفاع از متحدان خلیج فارس را بپذیرند، تاکید کرد: اقدامات دولت در راستای اشتراک در این هزینه‌هاست. آنچه رئیس جمهوری تلاش کرده انجام دهد، افزایش اشتراک در هزینه‌هاست. رئیس جمهوری از شرکا و متحدانش خواسته تا این کار را انجام دهند. ما در این مورد بسیار موفق بوده‌ایم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها