کد خبر: 404094
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۱ ۰۹:۱۵:۰۶
| |

علی عطایی:

جشنواره «تئاتر شهر» احیا می‌شود/ تقویت کانون‌های تئاتر مناطق

سرپرست جدید مرکز هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره فعالیت‌ها و برنامه‌های جدید در این مرکز توضیحاتی ارائه داد.

جشنواره «تئاتر شهر» احیا می‌شود/ تقویت کانون‌های تئاتر مناطق
کد خبر: 404094
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۱ ۰۹:۱۵:۰۶

اعتمادآنلاین| علی عطایی که به تازگی به عنوان سرپرست مرکز هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران منصوب شده است درباره برنامه‌هایی که در این مرکز مد نظر دارد به خبرنگار مهر گفت: در حوزه تئاتر برنامه‌هایی ارائه داده‌ام که امیدوارم محقق شوند.

تلاشم این است که به فعالیت‌های تئاتری که در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران جریان دارد سروسامان بدهم و همچنین برنامه‌ها و فعالیت‌هایی را که مدیران قبلی مورد توجه قرار داده‌اند، مجدداً رونق ببخشم.

او ادامه داد: در قدم اول تلاش برای احیای هرچه بیشتر سالن‌های نمایشی مد نظر است که در مراکز مختلف وجود دارند و در آنها تئاتر اجرا می‌شود در همین راستا برای ارتقای کیفی و کمی نمایش‌هایی که در این مراکز به صحنه می‌روند، اقداماتی صورت خواهد گرفت.

برنامه دیگری که مد نظر دارم راه اندازی کانون‌های تئاتر در مراکز 22 گانه شهرداری است که در این کانون‌ها فعالیت‌های داوطلبانه مردمی هم انجام خواهد شد و از طرف دیگر هنرمندانی که مکان اجرا یا تمرین ندارند می‌توانند به این کانون‌ها مراجعه کنند. به این ترتیب سلیقه‌های متفاوتی متناسب با هر محله و منطقه خواهیم داشت و به تدریج سازمان در حوزه تولید می‌تواند به خودکفایی هم برسد. البته این کار مستلزم کمک و حمایت مدیران 22 گانه مناطق نیز است.

این هنرمند درباره دیگر فعالیت‌هایش توضیح داد: از دیگر برنامه‌های پیش رو استفاده از نیروهای تئاتری در مناطق و مراکزی است که در آنجا نمایش اجرا می‌شود و در صورت کمبود نیرو، آموزش‌های تئاتری به کارشناسان هنری مستقر داده خواهد شد به این ترتیب اشتیاق و احساس مسئولیت بیشتری برای فعالیت شکل می‌گیرد.

توجه به مراکز آموزش هنرهای نمایشی در سازمان و بررسی سرفصل‌های تدریس آموزشگاه‌های مختلف از دیگر برنامه‌های مد نظر است و همچنین قرار است برای همکارانمان در سازمان مخصوصاً مدیران و معاونان مناطق مختلف دوره‌های آموزش هنرهای نمایشی گذاشته شود چون به این ترتیب شناخت همکارانمان از حوزه تئاتر بیشتر شده و کمک می‌کند که در فعالیت‌هایشان موفق تر باشند.

عطایی درباره پیگیری طرح اجرای تئاتر آنلاین که در زمان مدیریت حسین عالم بخش در پردیس تئاتر تهران اجرا شد، بیان کرد: برگزاری تئاتر آنلاین به این شیوه دشواری‌هایی دارد که ادامه آن را ناممکن می‌کند.

چون معتقدم تصویربرداری با این امکانات و به شکل تک دوربین باعث می‌شود مخاطبان وضوح کاملی از نمایش نداشته باشند و چشمشان خسته شود. پس از بررسی و مشورت با صاحبنظران و رفع نقاط ضعف فعلی در صورتی که این طرح مورد حمایت دیگر سازمان‌ها و ارگان‌ها قرار گیرد و امکانات برای بالا بردن کیفیت ضبط اجراها داشته باشیم این طرح ادامه پیدا می‌کند.

او در پایان صحبت‌هایش از احیای جشنواره‌هایی که در گذشته سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌کرد، خبر داد و گفت: تلاشم این است که در صورت تأمین منابع مالی برخی از میراث معنوی حوزه تئاتر سازمان را که مدیران قبلی زحمت راه اندازی اش را کشیده‌اند، مجدداً احیا کنم که از جمله آنها می‌توان از جشنواره «تئاتر شهر» یا سوگواره «خمسه» نام برد چون حیف است که این جشنواره‌ها به محاق بروند. البته با توجه به مقتضیات روز مجبور هستیم این جشنواره‌ها را به شکل کوچک‌تری برگزار کنیم.

علی عطایی فارغ‌التحصیل دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و دانشگاه تربیت مدرس است. او به‌عنوان بازیگر در نمایش‌های مختلفی حضور داشته و پیش از این رئیس اداره همکاری‌های فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، معاون فرهنگی هنری فرهنگسرای پایداری، مسئول امور فرهنگی و هنری فرهنگسرای شفق و فرهنگسرای رسانه و… بوده و فعالیت‌هایی چون برپایی بزرگداشت پیشکسوتانی نظیر علیرضا نادری، انتشار ویژه‌نامه‌های نمایشی و نمایشنامه، برپایی جلسات نمایشنامه‌خوانی و… را در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران صورت داده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها