مسکن خبرنگاران هنوز به تفاهم‌نامه هم نرسیده است

موضوع ساخت مسکن برای اصحاب رسانه از بهمن ماه سال گذشته مطرح شده اما بنا به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، هنوز تفاهم نامه‌ای در این زمینه به امضا نرسیده است؛ محمودزاده می‌گوید پیگیری و امکانات دستگاه‌های دولتی در اجرای قراردادهای مشترک مهم است.

مسکن خبرنگاران هنوز به تفاهم‌نامه هم نرسیده است
کد خبر: 404116
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۱ ۱۰:۲۰:۵۵

اعتمادآنلاین| محمود محمودزاده اظهار کرد: در بهمن ماه پیش نویسی را به منظور ساخت مسکن برای اصحاب رسانه و فرهنگ به وزارت ارشاد دادیم که هنوز تفاهمنامه وارد مرحله اجرا نشده است.

وی افزود: در تفاهم نامه‌هایی که با دستگاههای دولتی امضا می‌کنیم پیگیری و امکانات دو طرف مهم است. به طور مثال آموزش و پرورش سومین دستگاهی بود که با وزارت راه و شهرسازی وارد مذاکره شد اما به دلیل پیگیری های ویژه آنها واحد های فرهنگیان قبل از دیگر وزارتخانه ها به مرحله اجرا رسید.

در مسکن معلمان 75 هزار نفر باشد شرایط بودند

محمودزاده همچنین درباره طرح 170 هزار واحدی مسکن معلمان گفت: تفاهم نامه‌ای که در قالب طرح اقدام ملی مسکن با وزارت آموزش و پرورش داشتیم برای 170 هزار واحد بود. آموزش و پرورش 109 هزار نفر را به ما معرفی کرد و بعد از پالایشی که ما انجام دادیم در مرحله اول 75 هزار نفر بر اساس قانون ساماندهی، واجد شرایط شناخته شدند.

وی افزود: از افرادی که حذف شدند 27 هزار نفر اعتراض کردند که در حال بررسی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از کل تعداد فرهنگیانی که ثبت نام کردند فرم «ج» حدود 140 هزار نفر قرمز بود که واجد شرایط نبودند تصریح کرد: این افراد از امکانات دولتی در بخش زمین و مسکن استفاده کرده بودند. 87 هزار نفر هم اطلاعاتشان ناقص بود.

محمودزاده گفت: بنابراین اگر 27 هزار نفری که اعتراض کردند و 87 هزار نفری که اطلاعاتشان ناقص بود به چرخه بازگردند طبیعتاً برای آنها نیز مسکن ساخته خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: از 75 هزار واحد هدف گذاری شده، هفته گذشته عملیات ساخت 14 هزار و 560 واحد آغاز شد که امیدواریم با تامین زمین از سوی دو وزارتخانه، ساخت دیگر واحدها را هم به زودی شروع کنیم.

طرح اقدام ملی تولید و عرضه 400 هزار واحد مسکونی، شهریور 1398 با حضور رئیس جمهوری آغاز شد. البته در برخی از مناطق از پایان سال 1397 کلید خورده بود. در قالب این طرح تا پایان سال 1398 عملیات احداث دست کم 218 هزار و 52 واحد آغاز شده که بیش از نیمی از پروژه را شامل می شود. بر اساس اعلام اسلامی وزیر راه و شهرسازی، اولین واحدهای مسکن ملی در بعضی مناطق کشور، خرداد یا تیرماه امسال تحویل می شود. پیش از این هم محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی گفته بود که 17 هزار و 500 واحد در شهرهای کوچک آماده واگذاری است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها