واکنش طلا به استقراض سه تریلیون دلاری آمریکا

دولت آمریکا در پی شیوع بیماری کووید 19، درصدد استقراضی است که کسری مالی این کشور در سال 2020 را به چهار تریلیون دلار خواهد رساند.

واکنش طلا به استقراض سه تریلیون دلاری آمریکا
کد خبر: 404117
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۱ ۱۰:۲۳:۲۶

اعتمادآنلاین| نگاهی به تجارب گذشته نشان می‌دهد که چنین اتفاقی برای طلا مثبت خواهد بود. جف دی گراف، موسس شرکت رنسانس ماکرو در یادداشتی نوشت: طلا در روند صعودی بدهیهای خزانه‌داری آمریکا رونق پیدا خواهد کرد.

بهای معاملات آتی طلا در بازار نیویورک روز جمعه پس از نوسان زیادی که تجربه کرد با 11 دلار و 90 سنت معادل 0.7 درصد کاهش، در 1713 دلار و 90 سنت بسته شد اما برای کل هفته 0.8 درصد رشد قیمت ثبت کرد. طلا با وجود رشد بازارهای سهام و دلار آمریکا موفق شده است روند صعودی داشته باشد. بهای معاملات طلا در اوایل آوریل تا مرز 1790 دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت در بیش از هفت سال اخیر بود و پس از بهبود بازارهای سهام از نزول شدیدی که در اواخر فوریه و مارس داشتند، مجبور به عقب نشینی شد. با این حال طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 13 درصد رشد قیمت داشته و صندوق اس پی دی آر گلد تراست که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس (ETF) تحت پشتوانه طلا است، از ابتدای امسال تاکنون حدود 13 درصد ترقی کرده است.

شاخص داوجونز اینداستریال اوریج تا اواخر هفته گذشته بیش از 200 واحد یا 0.9 درصد، شاخص اس اند پی 500 به میزان 1.3 درصد و نزدک کامپوزیت 1.4 درصد رشد کرده بودند.

طلا ممکن است با صعود بازارهای سهام، شاهد ضعیف شدن جذابیتش باشد و قویتر شدن ارزش دلار آمریکا هم این فلز ارزشمند را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر خواهد کرد. اما برخی از تحلیلگران بر این باورند که حتی اگر روند صعودی بازارهای سهام ادامه پیدا کند، قیمت طلا می‌تواند حمایت شود زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال پناهگاهی در برابری شوکهای نزولی در هفته‌ها یا ماه‌های آینده هستند که آسیبهای ناشی از پاندمی ویروس کرونا روشن‌تر می‌شوند.

وزارت خزانه داری آمریکا هفته گذشته اعلام کرد قصد دارد به منظور تامین مالی برنامه های اضطراری که از سوی کنگره برای مصون نگه داشتن اقتصاد از تبعات پاندمی ویروس کرونا تصویب شده است، حدود سه تریلیون دلار استقراض کند. این رقم پنج برابر بیشتر از رکورد سه ماهه به ثبت رسیده در بحران مالی سال 2008 است.

بر اساس گزارش مارکت واچ، طبق اعلام دفتر بودجه کنگره، کسری در مسیر رسیدن به رکورد اسمی3.7 تریلیون دلار در سال مالی 2020 است که بسیار بالاتر از رکورد 1.413 تریلیون دلار در سال 2009 است و بدهی ملی به زودی به بیش از 25 تریلیون دلار خواهد رسید.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها