کد خبر: 404146
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۱ ۱۱:۲۵:۲۹
| |

مهرداد لاهوتی:

نمایندگان مجلس نباید مجبور به رأی دادن به یک نفر از حقوقدانان شورای نگهبان شوند

سخنگوی کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: نباید نمایندگان مجلس را در شرایطی قرار دهیم که آنها مجبور به رأی دادن به یک نفر از حقوقدانان شورای نگهبان شوند.

نمایندگان مجلس نباید مجبور به رأی دادن به یک نفر از حقوقدانان شورای نگهبان شوند
کد خبر: 404146
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۱ ۱۱:۲۵:۲۹

اعتمادآنلاین| مهرداد لاهوتی سخنگوی کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 21 اردیبهشت)‌در جلسه علنی در باره اصلاح قانون آیین‌نامه داخلی مجلس درخصوص انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان اظهار داشت: کمیسیون آیین نامه با این اصلاحیه درخواست کرده است که پس از معرفی حقوق دانان شورای نگهبان به مجلس، انصراف هر یک از آنها قبل از آنکه موضوع در دستورکار هفتگی مجلس قرار گیرد، امکان پذیر است. یعنی این که رئیس قوه قضائیه می‌تواند فردی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به مجلس معرفی کرده و قبل از آنکه رأی‌گیری در این خصوص در دستورکار مجلس قرار گیرد، فرد حقوق دان معرفی شده امکان انصراف دارد و بر همین اساس رئیس قوه قضائیه می‌تواند فرد دیگری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به جای او معرفی کند.

وی خاطرنشان کرد: رئیس قوه قضائیه طبق قانون فعلی دو نفر حقوق دان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای هر کرسی به مجلس معرفی می‌کند که ما پیش از این مشاهده کردیم یک نفر از آنان انصراف داد و مجلس و نمایندگان مجبور شدند به یک نفر معرفی شده و باقیمانده رأی دهند.

سخنگوی کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: رئیس قوه قضائیه باید برای هر کرسی حقوق‌دان شورای نگهبان دو نفر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ معرفی کند و مجلس هم بین دو فرد معرفی‌شده به یک نفر رأی دهد. اما عملا نباید در لحظات پایانی یک نفر انصراف داده و ما نمایندگان مجبور به رأی دادن به یک نفر شویم.

وی خاطرنشان کرد: حق رئیس قوه قضائیه برای معرفی دو حقوقدان شورای نگهبان به ازای هر کرسی وجود دارد و این حق سلب نشده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها