انتقاد وزارت امور خارجه روسیه از بیانیه کاخ سفید به مناسبت پیروزی بر نازیسم

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد، قبول بازنویسی تاریخ پس از پیام کاخ سفید در توییتر درباره پیروزی آمریکا و انگلیس بر نازیسم در تاریخ هشت مه سال 1945 میلادی، غیرممکن است.

انتقاد وزارت امور خارجه روسیه از بیانیه کاخ سفید به مناسبت پیروزی بر نازیسم
کد خبر: 404207
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۱ ۱۵:۴۳:۳۶

اعتمادآنلاین| ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: آنچه شما می‌خواهید تحریف، تمسخر عقل سلیم و بازنویسی تاریخ است.

اما وقتی چنین اظهاراتی توسط مقامات رسمی کشوری مطرح می‌شود که خودش را «رهبر جهان آزاد»، «مدافع دموکراسی» و «مبارز جدی در برابر اخبار جعلی و ساختگی» می‌داند، دیگر قابل تحمل نیست.

او افزود: گمان می‌رود که هدف از این رویکرد خنثی کردن تاثیر بیانیه‌های مشترک ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و دونالد ترامپ، همتای آمریکایی‌اش به مناسبت هفتاد و پنجمین سالروز دیدار نیروهای آمریکایی و جماهیر شوروی در اطراف رودخانه «البه» است.

زاخارووا خاطرنشان کرد: در این سند بر نقش بسیاری از کشورها و مردم، از خود گذشتگی میلیون‌ها سرباز و غیرنظامی در مبارزه با رژیم نازی تاکید شده است.

او گفت: در بیانیه روسیه-آمریکا «روح البه» مورد تحسین و ستایش قرار گرفته اما در بیانیه کاخ سفید تنها روح آمریکایی مورد تحسین و ستایش قرار گرفته است.

کاخ سفید پیش‌تر فیلمی را در توییتر منتشر کرد که در آن ترامپ را در حال قرار دادن تاج گل در محل یادبود جنگ جهانی دوم نشان می‌داد. این فیلم به همراه پستی در توییتر منتشر شده بود مبنی بر اینکه «آمریکا و انگلیس در تاریخ هشت مه 1945 بر نازیسم پیروز شدند. روح آمریکایی همیشه پیروز خواهد شد.»

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها