کد خبر: 404218
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۳ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

سید رضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

خاورمیانه| تعامل ایران و عربستان به نفع جهان اسلام است

سیدرضا اکرمی گفت: جهان غرب به دلیل منفعت‌طلبی چشم به ذخایر بی‌پایان خاورمیانه دارد و به همین دلیل می‌کوشد تا بین مسلمانان تفرقه‌ بیفکند و از این طریق منافع خود را تامین کند.

خاورمیانه| تعامل ایران و عربستان به نفع جهان اسلام است
کد خبر: 404218
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۳ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| هر چند این روزها شیوع ویروس کرونا جهان را به جای متفاوتی تبدیل کرده است اما هنوز شکل مناسبات کشورهای منطقه خاورمیانه و اتفاقات فراوان در میان کشورهای منطقه خاورمیانه ادامه دارد. شاید یکی از مهمترین موضوعات درباره منطقه خاورمیانه همچنان شکل رابطه بین دو کشور مهم این منطقه یعنی ایران و عربستان باشد. بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که تعامل میان ایران و عربستان به تغییر وضعیت در خاورمیانه و ثبات آن کمک فراوانی خواهد کرد.

سیدرضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین اظهار داشت: کرونا همه مردم جهان را به شدیدترین حالت ممکن گرفتار کرده است، پس باید همه یک بار برای همیشه اختلاف‌ها را کنار بگذارند تا در کنار هم مشکلات را یکی پس از دیگری از پیش رو بردارند.

عضو جامعه روحانیت در ادامه گفت:‌ یکی از دعاهایی که هر روز ماه مبارک رمضان باید مورد توجه قرار گیرد «اللهم اصلح کل فاسد من امور المسلمین» است که توصیه می‌کند اختلافاتی را که بین آدم‌ها و مسلمانان وجود دارد حل کنیم. مخصوصاً اینکه جهان اسلا م با موضوع یمن و داعش درگیر است و از طرفی دیگر مساله کرونا مزید بر علت شده است تا ما را مجبور کند تا برای از بین بردن مفاسد و همچنین اختلاف‌هایی که بین مسلمانان به وجود آمده است، تلاش کنیم.

او همچنین توضیح داد: ‌کشورهای جهان اسلام باید اختلافات را کنار بگذارند. پایان اختلافات کشورهای مسلمان با وجود اشتراکات بسیاری چون نماز، قرآن و حج می‌تواند صورت بگیرد.

اکرمی ادامه داد: جهان غرب به دلیل منفعت‌طلبی چشم به ذخایر بی‌پایان خاورمیانه دارد و به همین دلیل می‌کوشد تا بین مسلمانان تفرقه‌ بیفکند و از این طریق منافع خود را تامین کند. از این رو دولت‌های مسلمان حتماً باید هوشیاری لازم را برای مقابله با رفتارهای مستکبرین به خرج دهند و اجازه سوءاستفاده از مسلمانان را از آنها سلب کنند. الحمدلله جمهوری‌ اسلامی همیشه برای اتحاد و یکی شدن مسلمانان پیشگام شده است و الان هم آمادگی داریم برای انسجام جهان اسلام هر کاری که لازم است انجام دهیم.

این فعال سیاسی تاکید کرد: به نظر من دولت‌های عربستان و سایر کشورهای خاورمیانه یک بار برای همیشه دست‌‌ آمریکایی‌ها و دیگر متجاوزان را از منطقه قطع کنند تا شرایط برای رفع تنازع با همسایه‌ها و دیگر کشورهای مسلمان فراهم شود.

سید رضا اکرمی در پایان گفت: تفاهم و رابطه احتمالی ایران و عربستان هم برای این 2 کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و هم منطقه خاورمیانه را به آرامش می‌رساند، هم‌ اینکه شرایط را برای پیشرفت و آرامش جهان اسلام مهیاتر خواهد کرد.

چکیده گفت‌وگو با سیدرضا اکرمی

مسلمانان برای انسجام تلاش کنند

غرب چشم به ذخایر بی‌پایان خاورمیانه دارد

باید دست آمریکا را از منطقه قطع کرد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها