کد خبر: 404233
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۲ ۰۸:۴۳:۵۳
| |

مجلس یازدهم باید نفت را از درآمدهای دولت جدا کند

بهبود وضعیت معیشتی و کاهش مشکلات اقتصادی از اولویت های مجلس یازدهم است اما به گفته یک نماینده مجلس دهم،منتخبین مجلس یازدهم باید نفت را از درآمد دولت جدا کنند.

مجلس یازدهم باید نفت را از درآمدهای دولت جدا کند
کد خبر: 404233
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۲ ۰۸:۴۳:۵۳

اعتمادآنلاین| اولویت های مجلس یازدهم از جمله بحث های مهم این روزها محسوب می شود. هر چند که بهبود وضعیت معیشتی و کاهش مشکلات اقتصادی از اولویت های مجلس یازدهم است اما به گفته یک نماینده مجلس دهم،منتخبین مجلس یازدهم باید نفت را از درآمد دولت جدا کنند.

فرهاد تجری، با بیان اینکه رسالت‌های هر دوره مجلس به اقتضای شرایط سیاسی و اقتصادی زمان خود تعریف می‌شود، گفت: به نظر من مجلس دهم با توجه به وضعیت بین المللی، تنگناهای اقتصادی، مسائل مربوط به تحریم، روحیه استکبارستیزی و قوانینی که در مقابل زیاده‌خواهی آمریکا تصویب کرد تقریبا می‌شود گفت به اقتضای شرایط خاص دوره خود رسالت خود را انجام داد.

وی افزود: مجلس دهم آنچه در بضاعت و توانش بود را سعی کرد ارائه کند و در حوزه‌های معیشت، کسب و کار، سیاست خارجی و تقویت بنیه دفاعی کشور اقدامات خوبی انجام داد. امیدوارم در ادامه مجلس یازدهم با روحیه پویاتر و انگیزه بیشتر هم در حوزه تقنین و هم در حوزه نظارت منافع ملی را تامین کند، نقاط ضعف مجلس دهم را پوشش دهد و منشاء خدمت باشد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط شیوع کرونا و تعطیلی برخی مشاغل و کسب و کارها و تولید و شرایط خاصی که به واسطه بحران کرونا داشتیم اولویت اصلی مجلس یازدهم بهبود معیشت مردم و هماهنگی با دولت برای راه‌اندازی فعالیت‌های تولیدی، کسب و کارها و اقتصاد و ایجاد درآمد برای اقشار مختلف مردم است. ضمن اینکه راهکارهای کرونا نیز باید ادامه ‌یابد.

تجری تقویت اقتصاد و معیشت مردم را مهمترین مسیر پیش‌روی مجلس یازدهم عنوان کرد و یادآور شد: یکی از موضوعات مهم این است که مجلس آینده با دولت و مجموعه نظام تعامل خوبی داشته باشد تا بحران کرونا به خوبی مدیریت شود.

این عضو کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه مجلس دهم برای بهبود محیط کسب و کار قوانین خوبی به تصویب رساند، گفت: مجلس یازدهم باید نفت را از درآمدهای دولت جدا کند و این کار را با کار کارشناسی و هماهنگی با دولت پیش ببرد و تنگناهای معیشتی و اقتصادی را حل کند و در این زمینه راهگشا باشد. نمایندگان مجلس یازدهم همچنین باید در عرصه بین المللی، تجارت، داد و ستد و تاکید رهبری بر دادرسی الکترونیکی اقداماتی انجام دهد، قطعا این اقدامات می‌تواند گشایش‌های اقتصادی ایجاد کند و باعث شود که بخشی از مشکل حل شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها