کد خبر: 404275
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۲ ۱۰:۰۰:۱۰
| |

مقابله با گردوغبار نیاز به اعتبارات تخصیص‌یافته کافی دارد

علی محمد طهماسبی گفت: اعتبار امسال ستاد نه تنها به ما اجازه فعالیت جدید نمی‌دهد بلکه برای نگهداری و ترمیم فعالیت‌های گذشته نیز با کمبود اعتبار مواجه هستیم و از دولت می‌خواهیم تا از منابعی غیر از صندوق توسعه ملی برای این پدیده هزینه کنند.

مقابله با گردوغبار نیاز به اعتبارات تخصیص‌یافته کافی دارد
کد خبر: 404275
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۲ ۱۰:۰۰:۱۰

اعتمادآنلاین| علی محمد طهماسبی گفت: امسال ستاد برای مقابله با گردوغبار درخواست 100 میلیون یورو کرده اما مجلس فقط با 20 میلیون یورو از آن موافقت کرده است که از همین مقدار نیز 30 درصد صرف عملیات مرتبط با اصلاح و به‌روز رسانی شبکه انتقال و توزیع برق می‌شود و فقط 14 میلیون یورو در اختیار این ستاد قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات سال‌های گذشته مانند نهال‌کاری و دیگر عملیات پیشگیرانه همواره نیاز به نگهداری و ترمیم دارد، گفت: اعتبار امسال ستاد نه تنها به ما اجازه فعالیت جدید نمی‌دهد بلکه برای نگهداری و ترمیم فعالیت‌های گذشته نیز با کمبود اعتبار مواجه هستیم و از دولت می‌خواهیم تا از منابعی غیر از صندوق توسعه ملی برای این پدیده هزینه کنند.

از گونه‌های غیربومی استفاده نشود

دبیر ستاد مقابله با گردوغبار گفت: نهال‌کاری و دیگر عملیات اجرایی مقابله با گردوغبار به هیچ عنوان توسط این ستاد انجام نمی‌شود.

طهماسبی درخصوص برخی از اخبار منتشر شده مبنی بر کاشت نهال‌های غیربومی و مهاجم، اظهار داشت: سازمان جنگل‌ها و مراتع فعالیت‌های اجرایی مربوط به سیاست‌های ستاد مقابله با گردوغبار را انجام می‌دهد البته این ستاد همواره به همه دستگاه‌های اجرایی توصیه می‌کند تا از گونه‌های غیربومی استفاده نکنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها