کد خبر: 404322
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۲ ۱۲:۱۳:۲۰
| |

انتقادها از شینزو آبه بابت افزایش سن بازنشستگی دادستان‌ها

نخست وزیر ژاپن بابت طرح افزایش سن بازنشستگی دادستان‌های این کشور مورد انتقاد قرار گرفته است.

انتقادها از شینزو آبه بابت افزایش سن بازنشستگی دادستان‌ها
کد خبر: 404322
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۲ ۱۲:۱۳:۲۰

اعتمادآنلاین| منتقدان به این طرح از سوی شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن آن را در بحبوحه بحران ویروس کرونا، غیر دموکراتیک و با زمان‌بندی نامناسب توصیف کرده‌اند.

منتقدان بیم آن دارند که این اقدام به دولت اجازه دهد تا آنهایی را که مورد علاقه‌اش است و مدنظر دارد، در پست‌ها و سمت‌های کلیدی به کار گمارد و این مساله استقلال دادستان‌ها را زیر سوال می‌برد و به خطر می‌اندازد.

در نظرسنجی امروز (دوشنبه) روزنامه نیکئی مشخص شد که 55 درصد از شرکت کنندگان از نحوه رسیدگی آبه به بحران کرونا ناراضی هستند که 11 درصد از نظرسنجی قبلی بیشتر است. همچنین میزان حمایت‌ها از کابینه نخست‌وزیر ژاپن به 49 درصد کاهش داشته است.

پارلمان ژاپن در حال بحث درباره این مساله است که آیا باید سن بازنشستگی دادستان‌ها بجز دادستان کل را از 63 سال به 65 سال افزایش دهد.

شینزو آبه از این تغییرات در پارلمان حمایت کرده و گفته که این مساله برای سایر کارمندان نیز در نظر گرفته می‌شود و هدف از آن استفاده کامل از تجربیات گرانبها و دانسته‌های مقام‌های سالخورده دولتی است.

این تصمیم در حالی گرفته شده که ژاپن با افزایش انفجاری عفونت ویروس کرونا روبرو نشده و تا امروز تعداد مبتلایان روی عدد 15 هزار و 847 تن و مرگ‌ها روی عدد 633 تن مانده است.

همچنین شیوع ویروس کرونا ضربه سختی بر اقتصاد این کشور وارد آورده و صحبت از یک رکود بزرگ در میان بانکداران ژاپن است. شینزو آبه همچنین وعده داده تا اقدامات حمایتی بیشتری را ارائه کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها