کد خبر: 404337
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۲ ۱۲:۵۵:۴۱
| |

پیام لاریان:

اجرای «اشتقاق» را کرونا به تعویق انداخت/ تصمیم عجیب چند نوجوان

پیام لاریان با اشاره به نگارش چند متن نمایشی در سال گذشته عنوان کرد با توجه به شرایط موجود درخواستی برای اجرا در تماشاخانه انتظامی وجود ندارد.

اجرای «اشتقاق» را کرونا به تعویق انداخت/ تصمیم عجیب چند نوجوان
کد خبر: 404337
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۲ ۱۲:۵۵:۴۱

اعتمادآنلاین| پیام لاریان نویسنده و کارگردان تئاتر و مدیر اجرایی تماشاخانه انتظامی درباره فعالیت هایش در روزهای اخیر به خبرنگار مهر گفت: با تعطیل شدن خانه هنرمندان ایران به دلیل بحران کرونا تماشاخانه انتظامی نیز تعطیل شده است و بعید می‌دانم به این زودی بتوانیم این سالن را باز کنیم چون در صورت عادی شدن شرایط و باز شدن تماشاخانه‌ها هم هنرمندان برای اجرا استقبال نمی‌کنند و ما هم فعلا درخواست شخصی برای اجرا نداشتیم.

او ادامه داد: در طول یک سال گذشته چند متن نمایشی را برای اجرا نوشته‌ام که البته با وجود این بحران هنوز شرایط اجرایشان نامشخص است.

یکی از آثاری که سال گذشته نوشتم «موومان» نام دارد که یک مونولوگ بلند است و قرار بود کیومرث مرادی سال قبل آن را در تئاتر مستقل تهران به صحنه ببرد که اجرا به دلیل مشغله بازیگر نمایش به بهار امسال موکول شد و به دلیل این شرایط بازهم اجرا به تعویق افتاده است.

قرار است یکی از بازیگران شناخته شده سینما و تئاتر در این اثر نمایشی به ایفای نقش بپردازد. این نمایشنامه درباره پسر یک تروریست آمریکایی است.

نویسنده «استرالیا» یادآور شد: همچنین نمایشنامه‌های «بابل» و اهلی کاله» را هم به نگارش درآوردم که قرار بود به ترتیب عامر مسافرآستانه و سهراب سلیمی تیر و مهر 99 آن‌ها را به صحنه ببرند که شرایط اجرای این آثار هم نامشخص است.

لاریان در پایان درباره کارگردانی یک اثر نمایشی نیز توضیح داد: برای اجرای نمایش «اشتقاق» آبان ماه در تماشاخانه ایرانشهر نوبت اجرا داشتم که این اجرا هم مطمئنا به تعویق خواهد افتاد و احتمال دارد که به بهار سال آینده موکول شود.

این نمایشنامه روایت چند نوجوان است که ناگهان تصمیم می‌گیرند زبان را فراموش کرده و دیگر با کسی حرف نزنند که این اقدام باعث انزوایی خودخواسته در زندگی اجتماعی و محیطی آنها می‌شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها