آمریکا:

هکرهای چینی هم به دنبال دیتاهای واکسن کووید-19 هستند

در حالی که تحقیقات جهانی برای یافتن واکسن ویروس کرونا در جریان است، آژانس‌های اطلاعاتی پیشرو آمریکا هشدار داده‌اند که هکرهای چینی به دنبال نفوذ در داده‌های آمریکایی درباره این ویروس هستند.

هکرهای چینی هم به دنبال دیتاهای واکسن کووید-19 هستند
کد خبر: 404350
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۲ ۱۳:۴۸:۱۵

اعتمادآنلاین| پیشتر انگلیس و آمریکا در هشداری مشترک اعلام کردند، هکرهایی از چند کشور خارجی به دنبال دستیابی به داده‌های مرتبط با کووید-19 هستند که شامل اطلاعات و تحقیقات مرتبط با واکسن این ویروس می‌شود.

مقام‌های سابق و کنونی امنیتی آمریکایی شامل اف‌بی‌آی و وزارت امنیت داخلی ایالات متحده مدعی‌اند که پکن به دنبال دستیابی به مالکیت فکری با ارزش و داده‌های سلامت عمومی از طریق ابزار غیرقانونی مرتبط با واکسن‌ها، درمان‌ها و تست‌هاست.

در این هشدار همچنین بر فعالیت بالای سایبری چین و استفاده از عاملان غیربومی تاکید شده است.

کریستوفر کربز، مدیر آژانس امنیت زیرساخت و امنیت سایبری آمریکا گفت: سابقه طولانی چین در داشتن رفتار بد در فضای مجازی مشخص و واضح است و از این رو انتشار چنین اخباری نباید کسی را شگفت‌زده کند.

کارشناسان امنیتی گفته‌اند که نه تنها افزایش حملات از سوی هکرهای چینی را ثبت کرده‌اند بلکه سایر کشورها نیز به دنبال دستیابی اطلاعات درباره واکسن کرونا هستند.

این گزارش‌ها در حالی منتشر می‌شود که آمریکا دولت پکن را بابت واکنشش به شیوع ویروس کرونا مورد انتقاد قرار داده است.

روزنامه نیویورک تایمز در هفته‌های اخیر گزارش داد، کارشناسان امنیت فضای مجازی به یک سری تلاش‌ها برای حملات هکری از سوی ویتنامی‌ها علیه مقام‌های چینی مرتبط با مقابله با ویروس کرونا دست یافتند.

همچنین این ادعا وجود دارد که هکرهای کره‌جنوبی سازمان بهداشت جهانی و مقام‌های کره‌شمالی، آمریکا و ژاپن را هدف حملات خود قرار داده تا اطلاعات درباره ویروس کرونا را به دست بیاورند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها