کد خبر: 404478
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۳ ۱۱:۱۲:۵۶
| |

استاد دانشگاه شیکاگو:

ترامپ در شرایط کرونایی هم تحریم‌ها را رها نمی‌کند/ ممکن است یک دولت دموکرات تحریم‌ها علیه ایران را بردارد‌

استاد دانشکاه شیکاگو با بیان اینکه احتمال ترک کاخ سفید توسط ترامپ وجود دارد، گفت: ممکن است یک دولت دموکرات سال آینده تحریم‌ها علیه ایران را بردارد‌.

ترامپ در شرایط کرونایی هم تحریم‌ها را رها نمی‌کند/ ممکن است یک دولت دموکرات تحریم‌ها علیه ایران را بردارد‌
کد خبر: 404478
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۳ ۱۱:۱۲:۵۶

اعتمادآنلاین| ناتهان تارکوو استاد علوم سیاسی دانشگاه شیکاگو است. تخصص او تئوری علوم سیاسی، تاریخ و اصول سیاست خارجه آمریکا است.

او در این گفت‌وگو نظرات خود در مورد تنش میان ایران و آمریکا را بیان کرده است:

ناتهان تارکوو در ابتدا به ضرورت لغو تحریم‌ها و تنشهای بین‌المللی برای کاهش تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل خواستار ارزیابی مجدد تحریم‌ها با توجه به بحران بهداشتی و بیماری کرونا شده است. اما این درخواست نتیجه‌ای نداشته است؛ چراکه وزارت امور خارجه آمریکا ادعا می‌کند که آمریکا تحریم‌های مربوط به تجهیزات پزشکی و بشردوستانه را از طریق سازوکار سوئیسی برداشته است، اما این مسئله پیسیاسچیده است تحریم‌های آمریکا گسترده است و تاثیرات پیچیده‌ای بر تراکنش‌های ایران داشته است و ایران را برای تامین مایحتاج خود دچار مشکل کرده است.

او در ادامه افزود: ترامپ با تحریم‌ها خواهان ارزیابی مجدد در توافق هسته‌ای، برنامه موشکی بالستیک بلندمدت آن و کاهش حضور ایران در سوریه است. بنابراین در شرایط کرونایی هم تحریم‌ها را رها نمی‌کند.

این استاد دانشگاه در ادامه تاکید کرد: متاسفانه تلاش‌ها برای اقناع ترامپ بی‌فایده است‌. تا زمانی که دولت ترامپ به اهداف خود در مورد ایران نرسد، تحریم را لغو نمی‌کند.

او در مورد آینده روابط ایران و آمریکا گفت: احتمال ترک کاخ سفید توسط ترامپ وجود دارد. یک دموکرات شاید جایگزین ترامپ شود. ممکن است یک دولت دموکراتیک سال آینده تحریم‌ها علیه ایران را بردارد‌.

این استاد دانشگاه درباره افزایش تنش در خلیج فارس گفت: هیچ یک از این کشورها جنگ نمی‌خواهند. دولت ترامپ و ایران به دنبال جنگ نیستند. اما تشدید تنش با اشتباه یا خطاهای تصادفی و محاسباتی مانند اتفاقاتی که در خلیج فارس رخ می‌دهد، می‌تواند دو طرف را درگیر جنگی ناخواسته کند. من دعا می‌کنم چنین چیزی رخ ندهد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها